Vývoj mediálního obrazu Jaromíra Jágra mezi lety 1994-2014
The development of Jaromír Jagr's media image in 1994-2014
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71127Identifikátory
SIS: 147885
Katalog UK: 990019248090106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečka, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sport, Jaromír Jágr, mediální obraz, mýt y, celebritizace, hvězda, kvalitativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
Sport, Jaromír Jágr, media picture, myt hs, celebritization, star, qualitative analysisTato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu hokejisty Jaromíra Jágra v průběhu uplynulých 20 let (1994 - 2014), kdy byl výraznou postavou české hokejové reprezentace i jedním z nejúspěšnějších z nejvýraznějších sportovců země. Kvalitativní analýze podrobuje texty především ze tří významných novinových titulů (Sport, Mladá Fronta DNES, Blesk) doplněné příklady z knih a televizních pořadů. Výzkumný vzorek je vymezen obdobími, v nichž byla osoba Jaromíra Jágra díky událostem především v jeho sportovní kariéře výrazně medializována. Rozdělení časových úseků je pouze volné a váže se zejména k významným turnajům hokejového národního týmu či změnám Jágrova působiště. Práce za pomoci konkrétních příkladů z jednotlivých časových period popisuje vývoj způsobu, jakým bylo o Jágrovi v tuzemských masových médiích referováno. Z hlediska mediální teorie zařazuje analyzované mediální projevy do souvislostí za pomoci identifikace zpravodajských mýtů a prvků celebritizace v textech obsažených. Za jejich pomoci se náhled na Jágra v daných obdobích utváří rozdílně. Závěry analýzy dokazují, že mediální obraz Jaromíra Jágra prošel v uvedeném období výraznými proměnami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the analysis of the media image of a hockey player Jaromir Jagr during the past 20 years (1994-2014), when he was a significant figure in the Czech national hockey team and one of the most outstanding athletes of the country. Qualitative analysis of the texts subjected primarily from three major newspapers (Sport, Mladá Fronta DNES, Blesk) is supplemented by examples from books and television programs. The research sample is defined by periods in which Jaromir Jagr have had publicity mainly due to the events in his sports career. Analysed periods mostly connect to major tournaments of hockey national team or to change of Jagr's employer. With the help of specific examples of each of the time periods this thesis describes the evolution of reporting about Jagr in Czech mass media. In terms of media theory it classifies analyzed media exposure with identifying myths and elements of celebritization contained in the texts. They make the media picture of Jagr different during the time. The analysis shows that the media image of Jaromir Jagr has undergone significant changes during the period. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
