Sexuální obtěžování na českých vysokých školách z pohledu studujících
Sexual harassment at Czech universities from perspective of students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71121Identifikátory
SIS: 85547
Katalog UK: 990019130790106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jahodová, Dita
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
19. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sexuální obtěžování, genderově motivované obtěžování, moc, vysoké školy, studující, vyučující, rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
sexual harassment, gender harassment, power, universities, students, teachers, interviews1 ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je představit problematiku sexuálního obtěžování z perspektivy studujících českých vysokých škol. V teoretické části představuji stručnou historii fenoménu sexuálního obtěžování a jeho definice. Zabývám se mocenskými aspekty obtěžujícího chování a představuji jeho dopady na obtěžované osoby. Sexuální obtěžování také zasazuji do legislativního a výzkumného kontextu a věnuji se specifikům školního a českého prostředí. Empirická část je věnována mému výzkumu. Na základě kvalitativního výzkumu zjišťuji, jak studentky a studenti sexuální obtěžování definují, jakou s ním mají osobní i zprostředkovanou zkušenost, jaké strategie volí, mají-li se s tímto chováním vyrovnat, a jak ho hodnotí. Zaměřuji se na otázku, s kým sexuální obtěžování řeší, a představuji jejich návrhy řešení a prevence sexuálního obtěžování. Zabývám se i tím, jak hodnotí vztahy s vyučujícími.
1 ABSTRACT The aim of this thesis is to introduce the issue of sexual harassment from the perspective of students of Czech universities. I present a brief history of the phenomenon of sexual harassment and its definitions in the theoretical section. I deal with power aspects of harassing behavior and I present its impacts on harassed persons. I also put sexual harassment into research and legislative context and I devote to the specifics of the school and the Czech setting. The empirical part is dedicated to my research. On the basis of qualitative research I find out how students define sexual harassment, what personal and mediated experience they have with it, what strategies they choose, if they are to cope with this behavior, and how they evaluate it. I focus on the question, with whom they solve sexual harassment, and I present their suggestions of solving and prevention of sexual harassment. I also discuss how they evaluate relationships with teachers.
