Zobrazit minimální záznam

New media gathering users data and the attitude of users towards internet security: qualitative study
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorLaube, David
dc.date.accessioned2017-05-27T15:12:54Z
dc.date.available2017-05-27T15:12:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71117
dc.description.abstractV teoretické části práce se věnuji tématu nových médií a způsobům, jakými pracují se soukromím svých uživatelů. Na příkladech aplikací jako Facebook, nebo nástrojů od Googlu, poukazuji na stav, jak intenzivní a rozsáhlé informace charakteru osobních dat jsou ukládány na servery poskytovatelů. Tyto informace jsou nejen dlouhodobě sbírány, ale také analyzovány a vyhodnocovány. Soukromé firmy využívají data svých uživatelů v takové míře jako nikdy nikdo předtím. Nová média tak svou činností přináší nové otázky, pramenící z obav z možného zneužití těchto dat. V práci dále zmiňuji několik vybraných medializovaných kauz, které se nějakým způsobem dotýkají tématu soukromí a ochrany osobních dat. V praktické části práce pak prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjišťuji, jak otázku ochrany soukromí na internetu a bezpečnosti dat vnímají různé skupiny uživatelů a jak své chování vysvětlují. Zajímá mne, zdali ochranu soukromí ve své činnosti na internetu považují za důležité téma a jestli svou aktivitu v tomto kontextu nějak cíleně regulují či omezují. Pro výzkum jsem vybral dvě skupiny respondentů - mladší uživatele do 37 let a starší ve věku 55 a více. Formou polostrukturovaného rozhovoru jsem pak od respondentů zjišťoval informace. Ty jsem posléze podrobil analýze a vytvořil z nich nové závěry.cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis analyzes the topic of new media and how it works with the privacy of its users. On the examples of applications such as Facebook, or Google services, I refer to the intensive and extensive kind of private information, that are stored on the provider's servers. All these data are not just gathered, but also analyzed and evaluated. Private companies use data of its users in such extension like never before. New media and their activities raises new questions about possible misuse of such data. In this thesis I mention a few examples that are somehow related to the topic of privacy and personal data protection. In the practical part I use the tools of qualitative research to explore how the issue of online privacy and data security is perceived by different user groups and how they explain their behavior. I examined whether the privacy issue is an important one and if their online activity in this context is somehow particularly regulated or restricted. For research I chose two groups of respondents - younger users up to 37 years of age and older aged 55 +. I get information from the respondents in the form of semi-structured interview. These were analyzed and I created new conclusions from it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSoukromícs_CZ
dc.subjectkontextcs_CZ
dc.subjectosobní datacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectbezpečnost datcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkum,Googlecs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectPrivacyen_US
dc.subjectcontexten_US
dc.subjectpersonal dataen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectdata securityen_US
dc.subjectqualitative research,Googleen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.titleNová média shromažďující informace o svém publiku a vztah uživatelů k bezpečnosti dat: kvalitativní studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139230
dc.title.translatedNew media gathering users data and the attitude of users towards internet security: qualitative studyen_US
dc.contributor.refereeKaraščáková, Zuzana
dc.identifier.aleph001924804
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV teoretické části práce se věnuji tématu nových médií a způsobům, jakými pracují se soukromím svých uživatelů. Na příkladech aplikací jako Facebook, nebo nástrojů od Googlu, poukazuji na stav, jak intenzivní a rozsáhlé informace charakteru osobních dat jsou ukládány na servery poskytovatelů. Tyto informace jsou nejen dlouhodobě sbírány, ale také analyzovány a vyhodnocovány. Soukromé firmy využívají data svých uživatelů v takové míře jako nikdy nikdo předtím. Nová média tak svou činností přináší nové otázky, pramenící z obav z možného zneužití těchto dat. V práci dále zmiňuji několik vybraných medializovaných kauz, které se nějakým způsobem dotýkají tématu soukromí a ochrany osobních dat. V praktické části práce pak prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjišťuji, jak otázku ochrany soukromí na internetu a bezpečnosti dat vnímají různé skupiny uživatelů a jak své chování vysvětlují. Zajímá mne, zdali ochranu soukromí ve své činnosti na internetu považují za důležité téma a jestli svou aktivitu v tomto kontextu nějak cíleně regulují či omezují. Pro výzkum jsem vybral dvě skupiny respondentů - mladší uživatele do 37 let a starší ve věku 55 a více. Formou polostrukturovaného rozhovoru jsem pak od respondentů zjišťoval informace. Ty jsem posléze podrobil analýze a vytvořil z nich nové závěry.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis analyzes the topic of new media and how it works with the privacy of its users. On the examples of applications such as Facebook, or Google services, I refer to the intensive and extensive kind of private information, that are stored on the provider's servers. All these data are not just gathered, but also analyzed and evaluated. Private companies use data of its users in such extension like never before. New media and their activities raises new questions about possible misuse of such data. In this thesis I mention a few examples that are somehow related to the topic of privacy and personal data protection. In the practical part I use the tools of qualitative research to explore how the issue of online privacy and data security is perceived by different user groups and how they explain their behavior. I examined whether the privacy issue is an important one and if their online activity in this context is somehow particularly regulated or restricted. For research I chose two groups of respondents - younger users up to 37 years of age and older aged 55 +. I get information from the respondents in the form of semi-structured interview. These were analyzed and I created new conclusions from it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019248040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV