Show simple item record

Geometry on GPU
dc.contributor.advisorPelikán, Josef
dc.creatorFromek, Daniel
dc.date.accessioned2017-03-30T14:58:21Z
dc.date.available2017-03-30T14:58:21Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7108
dc.description.abstractDnešní GPU jsou svým výkonem a možností programování (což dříve nebylo možné) slibným nástrojem pro realizaci geometrických výpočtů souvisejících s počítačovou grafikou. Odlišnost GPU od klasických CPU ale působí řadu komplikací při adaptaci jednotlivých algoritmů. Některé se dají na GPU realizovat snadněji, než na CPU, jiné obtížněji a další se třeba pro realizaci na GPU nehodí vůbec. Tato práce zkoumá možnosti použití GPU při výpočtu známých typů křivek a povrchů. Zaměřuje se přitom zejména na dnes často používané subdivision surfaces, které jsou velice silným prostředkem pro modelování v počítačové grafice. Součástí práce je i vzorová implementace GPU algoritmu pro konstrukci povrců podle Catmull-Clark subdivision schématu. Výsledky ukazují, že GPU dokáže body na takovém povrchu počítat řádově rychleji, než je toho schopen CPU, a proto je silným pomocníkem při počítání geometrie v počítačové grafice.cs_CZ
dc.description.abstractToday's GPUs, thanks to their performance and programmability (this property wasn't available until recently), are a promising tool for performing geometric computations in computer graphics. But differences between GPUs and CPUs cause a number of complications when adapting particular algorithms. Some of them are even easier to implement on GPU then on CPU, for others it is more difficult and some of them are totally unsuitable for GPU. This thesis studies ways how to employ GPU in computations regarding some well known types of curves and surfaces. Main focus is on area of subdivision surfaces, which are often used in today's computer graphics modeling, because they are very powerful tool. Part of this thesis is an implementation of algorithm for GPU that constructs subdivision surfaces using Catmull-Clark scheme. Results show us that GPU can perform these computations much faster than CPU, proving GPU to be handful tool when performing computer graphics geometric computations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleVýpočet geometrie na GPUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId43057
dc.title.translatedGeometry on GPUen_US
dc.contributor.refereeAmbrož, David
dc.identifier.aleph000867999
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDnešní GPU jsou svým výkonem a možností programování (což dříve nebylo možné) slibným nástrojem pro realizaci geometrických výpočtů souvisejících s počítačovou grafikou. Odlišnost GPU od klasických CPU ale působí řadu komplikací při adaptaci jednotlivých algoritmů. Některé se dají na GPU realizovat snadněji, než na CPU, jiné obtížněji a další se třeba pro realizaci na GPU nehodí vůbec. Tato práce zkoumá možnosti použití GPU při výpočtu známých typů křivek a povrchů. Zaměřuje se přitom zejména na dnes často používané subdivision surfaces, které jsou velice silným prostředkem pro modelování v počítačové grafice. Součástí práce je i vzorová implementace GPU algoritmu pro konstrukci povrců podle Catmull-Clark subdivision schématu. Výsledky ukazují, že GPU dokáže body na takovém povrchu počítat řádově rychleji, než je toho schopen CPU, a proto je silným pomocníkem při počítání geometrie v počítačové grafice.cs_CZ
uk.abstract.enToday's GPUs, thanks to their performance and programmability (this property wasn't available until recently), are a promising tool for performing geometric computations in computer graphics. But differences between GPUs and CPUs cause a number of complications when adapting particular algorithms. Some of them are even easier to implement on GPU then on CPU, for others it is more difficult and some of them are totally unsuitable for GPU. This thesis studies ways how to employ GPU in computations regarding some well known types of curves and surfaces. Main focus is on area of subdivision surfaces, which are often used in today's computer graphics modeling, because they are very powerful tool. Part of this thesis is an implementation of algorithm for GPU that constructs subdivision surfaces using Catmull-Clark scheme. Results show us that GPU can perform these computations much faster than CPU, proving GPU to be handful tool when performing computer graphics geometric computations.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV