Zobrazit minimální záznam

Representation of opponents in first-person shooter video games
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorŠtěpánek, Adam
dc.date.accessioned2017-05-27T15:06:23Z
dc.date.available2017-05-27T15:06:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71081
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na reprezentaci protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter. Dává si za cíl vyzkoumat nástroje, podle kterých tvůrci počítačových her vybírají do svých titulů nepřátele a v jakém stylu je prezentují. Využívá při tom žánr first-person shooter, ve kterém má hráč s nepřítelem nejbližší vizuální kontakt. Cílem práce je popsání typických protivníků v počítačových hrách a zjištění, proč právě tito protivníci jsou často nejvíce zastupovaní. Zvláštní pozornost je pak věnována hrám, které při zobrazování protivníků použily originální přístup. Práce se dále soustředí na popsání nejčastějších stereotypů, které tvůrci her využívají a jaké funkce při prezentování nepřátel plní. Konkrétně se jedná o stereotypy převážně rasové či národnostní. Kromě toho se snaží předložit i kritiku zmíněných stereotypů, včetně možných dopadů na hráče, a pokouší se odhadnout, zda v budoucnosti na jejím základě dojde k nějakým změnám. Dalším zkoumaným tématem jsou počítačové hry, které výběrem protivníků vyvolaly kontroverzi, nejčastěji se projevující morálními dilematy, které hry před hráče stavějí. Na základě poznatků z odborné literatury a samotné analýzy her pak práce zjišťuje, jaké jsou hlavní důvody reprezentace určitých nepřátel a jaké emocionální dopady na hráče z toho mohou plynout.cs_CZ
dc.description.abstractWork focuses on representation of opponents in first-person shooter video games. It aims to discover tools, which developers of video games use to choose specific enemies for their games and in which way they present them. First-person shooters are used for this purposes because players have closest visual contact with opponents in this genre. The aim of this work is to describe most typical opponents in video games and to find out why this exact enemies are usualyy the most portrayed. Special attention is paid to video games which used original attitude for creating enemies. Work than focuses on most frequent stereotypes in opponents presentation, mostly racial and national, which are used by developers and what function they have. Than it gives room for critics of such stereotypes and tries to estimate if these critics can result in some changes in the future. Video games which created controversy by representation of specific enemies are subject of next topic. These games often put players in position of moral dilemma. On the base of research from literature and analysis of video games this work focuses on main reasons of representation of concrete enemies and what emotional impact it can have on players.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPočítačové hrycs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.subjectprotivnícics_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectkontroverzecs_CZ
dc.subjectVideo gamesen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.subjectopponentsen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectcontroversyen_US
dc.titleReprezentace protivníků v počítačových hrách žánru first-person shootercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139114
dc.title.translatedRepresentation of opponents in first-person shooter video gamesen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
dc.identifier.aleph001924385
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na reprezentaci protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter. Dává si za cíl vyzkoumat nástroje, podle kterých tvůrci počítačových her vybírají do svých titulů nepřátele a v jakém stylu je prezentují. Využívá při tom žánr first-person shooter, ve kterém má hráč s nepřítelem nejbližší vizuální kontakt. Cílem práce je popsání typických protivníků v počítačových hrách a zjištění, proč právě tito protivníci jsou často nejvíce zastupovaní. Zvláštní pozornost je pak věnována hrám, které při zobrazování protivníků použily originální přístup. Práce se dále soustředí na popsání nejčastějších stereotypů, které tvůrci her využívají a jaké funkce při prezentování nepřátel plní. Konkrétně se jedná o stereotypy převážně rasové či národnostní. Kromě toho se snaží předložit i kritiku zmíněných stereotypů, včetně možných dopadů na hráče, a pokouší se odhadnout, zda v budoucnosti na jejím základě dojde k nějakým změnám. Dalším zkoumaným tématem jsou počítačové hry, které výběrem protivníků vyvolaly kontroverzi, nejčastěji se projevující morálními dilematy, které hry před hráče stavějí. Na základě poznatků z odborné literatury a samotné analýzy her pak práce zjišťuje, jaké jsou hlavní důvody reprezentace určitých nepřátel a jaké emocionální dopady na hráče z toho mohou plynout.cs_CZ
uk.abstract.enWork focuses on representation of opponents in first-person shooter video games. It aims to discover tools, which developers of video games use to choose specific enemies for their games and in which way they present them. First-person shooters are used for this purposes because players have closest visual contact with opponents in this genre. The aim of this work is to describe most typical opponents in video games and to find out why this exact enemies are usualyy the most portrayed. Special attention is paid to video games which used original attitude for creating enemies. Work than focuses on most frequent stereotypes in opponents presentation, mostly racial and national, which are used by developers and what function they have. Than it gives room for critics of such stereotypes and tries to estimate if these critics can result in some changes in the future. Video games which created controversy by representation of specific enemies are subject of next topic. These games often put players in position of moral dilemma. On the base of research from literature and analysis of video games this work focuses on main reasons of representation of concrete enemies and what emotional impact it can have on players.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019243850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV