Zobrazit minimální záznam

3D Game Editor
Editor pro 3D počítačovou hru
dc.contributor.advisorŽára, Jiří
dc.creatorKnut, Peter
dc.date.accessioned2017-03-30T14:57:57Z
dc.date.available2017-03-30T14:57:57Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7106
dc.description.abstractKaždá počítačová hra většího rozsahu používá pro vytvoření svého obsahu specializovaný editor. Toto platí především pro 3D hry. Editor umožňuje nejen sestavovat výsledné scény z herních objektů, ale i nastavovat těmto objektům různé vlastnosti důležité pro daný typ hry. Objekty mohou např. podléhat fyzikální simulaci, být důležité z pohledu umělé inteligence, mít ve virtuálním světě konkrétní roli a pod. Tato práce se zabývá vytvořením editoru objektů a scén pro 3D hru založenou na knihovně Nebula Device. Pomocí konfiguračních souborů je aplikace schopná vytvořit jednoduché grafické uživatelské rozhraní propojené se skriptovacími editačními funkcemi v jazyku Lua. Pro uložení konfigurace editoru byla použita technologie XML, vytvoření uživatelského rozhraní zabezpečuje knihovna MFC. Aplikace zobrazuje i jinak neviditelné herní objekty (kamery a zdroje světla), umožňuje označit a manipulovat s objekty pomocí myši přímo v scéně. Podporuje tři pracovní módy: editaci scény, editaci prototypu a herní mód.cs_CZ
dc.description.abstractEvery larger computer game uses special editor for creating its sources, especially 3D games. The whole scenes from the game objects are allowed to assemble from the editor, together with all properties which are important for the given type of the game. For example, objects can be affected by physical simulation, or they can be important from the artificial intelligence point of view, or they can have a particular role in virtual world etc. The object of this diploma is the implementation of the editor for 3D game based on the Nebula Device library. The application is able to create simple graphic user interface by configuration files. This interface is connected to script functions written in Lua language. XML technology is used for storing the configuration of the editor. Creating the graphic user interface is provided by the MFC library. The application also allows to show the invisible game objects (cameras and sources of light), to select and manipulate with game objects by the mouse in the scene directly. It supports three working modes: scene editing, prototype editing and play mode.en_US
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleEditor pro 3D počítačovou hrusk_SK
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId43081
dc.title.translated3D Game Editoren_US
dc.title.translatedEditor pro 3D počítačovou hrucs_CZ
dc.contributor.refereeRohlík, Jindřich
dc.identifier.aleph000835049
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKaždá počítačová hra většího rozsahu používá pro vytvoření svého obsahu specializovaný editor. Toto platí především pro 3D hry. Editor umožňuje nejen sestavovat výsledné scény z herních objektů, ale i nastavovat těmto objektům různé vlastnosti důležité pro daný typ hry. Objekty mohou např. podléhat fyzikální simulaci, být důležité z pohledu umělé inteligence, mít ve virtuálním světě konkrétní roli a pod. Tato práce se zabývá vytvořením editoru objektů a scén pro 3D hru založenou na knihovně Nebula Device. Pomocí konfiguračních souborů je aplikace schopná vytvořit jednoduché grafické uživatelské rozhraní propojené se skriptovacími editačními funkcemi v jazyku Lua. Pro uložení konfigurace editoru byla použita technologie XML, vytvoření uživatelského rozhraní zabezpečuje knihovna MFC. Aplikace zobrazuje i jinak neviditelné herní objekty (kamery a zdroje světla), umožňuje označit a manipulovat s objekty pomocí myši přímo v scéně. Podporuje tři pracovní módy: editaci scény, editaci prototypu a herní mód.cs_CZ
uk.abstract.enEvery larger computer game uses special editor for creating its sources, especially 3D games. The whole scenes from the game objects are allowed to assemble from the editor, together with all properties which are important for the given type of the game. For example, objects can be affected by physical simulation, or they can be important from the artificial intelligence point of view, or they can have a particular role in virtual world etc. The object of this diploma is the implementation of the editor for 3D game based on the Nebula Device library. The application is able to create simple graphic user interface by configuration files. This interface is connected to script functions written in Lua language. XML technology is used for storing the configuration of the editor. Creating the graphic user interface is provided by the MFC library. The application also allows to show the invisible game objects (cameras and sources of light), to select and manipulate with game objects by the mouse in the scene directly. It supports three working modes: scene editing, prototype editing and play mode.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990008350490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV