Zobrazit minimální záznam

Ethical aspects of additional changes of news in online media
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorPalkosková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T14:40:50Z
dc.date.available2017-05-27T14:40:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70940
dc.description.abstractV éře nových médií dochází každý den na internetových zpravodajských serverech k dodatečným úpravám a změnám v již publikovaných textech. Ačkoliv jde většinou o drobné zásahy stylistického nebo pravopisného rázu, objevují se i výrazné zásahy do textu, které mohou závažně změnit vnímání popisované události publikem a posunout její mediální obraz. Na skutečnost, že k zásahu do textu došlo, je publikum často upozorněno pouze strohým oznámení o aktualizaci článku bez možnosti prohlížení předchozích verzí textu, což může vést k dezinformaci čtenáře. Cílem této práce je zmapovat, jak mohou dodatečné změny zpráv ovlivnit důvěryhodnost médií v očích publika, jakých změn se autoři nejčastěji dopouští, a zda zásahy do textů po jejich vydání neodporují novinářské etice, především v oblasti podávání přesných a pravdivých informací. Práce se také snaží navrhnout etickou a čtenářsky vstřícnou cestu, jak tyto dodatečné změny provádět a jak o nich publikum informovat. V práci jsou využita data získaná dlouhodobým automatizovaným sběrem změn v textech zpráv publikovaných na vybraných významných českých zpravodajských serverech umožňující objektivní posouzení četnosti a závažnosti tohoto jevu.cs_CZ
dc.description.abstractIn the era of new media, changes occur every day to already published articles on internet news sites. Although these are usually minor stylistic or spelling changes, more dramatic ones, those that can alter perception of events by the audience and change cover of story, could appear. The fact that the edit took place, is usually marked only by small notification about update, without the possibility to access previous versions, which can lead to misinformation of readers. The aim of this paper is to explore how additional changes may affect credibility of news media in eyes of audience, frequency of changes by authors and if those interventions do not conflict with journalistic ethics, especially in area of providing accurate and truthful information. This paper also tries to propose ethical and reader friendly way how to make such changes and how to inform audience about them. The paper used data collected during long-term automated collection of content changes in news stories published by selected major Czech online news websites, allowing objective assessment of the frequency and severity of this phenomenon.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectproměnlivost zpráv - dodatečné úpravy zpráv - nová média - transparentnost médií - online zpravodajství - opravy v online médiíchcs_CZ
dc.subjectliquidity of news - additional changes in news - new media - transparency of news - online journalism - corrections in online mediaen_US
dc.titleEtické aspekty dodatečných úprav zpravodajských textů v online médiíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-20
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId137648
dc.title.translatedEthical aspects of additional changes of news in online mediaen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph001785328
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV éře nových médií dochází každý den na internetových zpravodajských serverech k dodatečným úpravám a změnám v již publikovaných textech. Ačkoliv jde většinou o drobné zásahy stylistického nebo pravopisného rázu, objevují se i výrazné zásahy do textu, které mohou závažně změnit vnímání popisované události publikem a posunout její mediální obraz. Na skutečnost, že k zásahu do textu došlo, je publikum často upozorněno pouze strohým oznámení o aktualizaci článku bez možnosti prohlížení předchozích verzí textu, což může vést k dezinformaci čtenáře. Cílem této práce je zmapovat, jak mohou dodatečné změny zpráv ovlivnit důvěryhodnost médií v očích publika, jakých změn se autoři nejčastěji dopouští, a zda zásahy do textů po jejich vydání neodporují novinářské etice, především v oblasti podávání přesných a pravdivých informací. Práce se také snaží navrhnout etickou a čtenářsky vstřícnou cestu, jak tyto dodatečné změny provádět a jak o nich publikum informovat. V práci jsou využita data získaná dlouhodobým automatizovaným sběrem změn v textech zpráv publikovaných na vybraných významných českých zpravodajských serverech umožňující objektivní posouzení četnosti a závažnosti tohoto jevu.cs_CZ
uk.abstract.enIn the era of new media, changes occur every day to already published articles on internet news sites. Although these are usually minor stylistic or spelling changes, more dramatic ones, those that can alter perception of events by the audience and change cover of story, could appear. The fact that the edit took place, is usually marked only by small notification about update, without the possibility to access previous versions, which can lead to misinformation of readers. The aim of this paper is to explore how additional changes may affect credibility of news media in eyes of audience, frequency of changes by authors and if those interventions do not conflict with journalistic ethics, especially in area of providing accurate and truthful information. This paper also tries to propose ethical and reader friendly way how to make such changes and how to inform audience about them. The paper used data collected during long-term automated collection of content changes in news stories published by selected major Czech online news websites, allowing objective assessment of the frequency and severity of this phenomenon.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017853280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV