Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku
Visual presentation of presidential candidates on Facebook
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70777Identifikátory
SIS: 139191
Katalog UK: 990019251060106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strejcová, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
obraz, fotografie, vizuální komunikace, sociální sítě, Facebook, politická komunikace, mediální obraz, prezidentské volby, kvantitativní analýza, kvalitativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
image, photography, visual communication, social networks, Facebook, political communication, media profile, presidential elections, quantitative analysis, qualitative analysisDiplomová práce "Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku" předkládá obrazovou analýzu kandidátů na prezidentský post na sociální síti v době před a v průběhu prezidentských voleb v lednu roku 2013. Teoretická část řeší roli vizuální politické komunikace včetně obrazových hodnot a ideologie, vztahu obrazu a textu či výzkumu obrazu v médiích a plynule tak navazuje na utváření mediálního obrazu politiků v moderní politické komunikaci. Kvantitativní obsahová analýza následně analyzuje kontext budování vizuálního mediálního obrazu kandidátů na jejich individuálních profilech, hodnotí práci s obrazem a textovou složkou, zabývá se otázkou, kdo utváří mediální tvář kandidátů a v propojení s kvalitativní analýzou obrazu nastiňuje konkrétní obrysy budovaného mediálního obrazu jednotlivých kandidátů.
This master thesis "Visual presentation of presidential candidates on Facebook" provides an image analysis of presidential candidates on social network in the period before and during the election in 2013. The theoretical part tackles the role of visual political communication, including image values and ideology, the relationship of the image and the text or media image research and seamlessly continues the formation of the political media image in modern political communication. The following quantitative content analysis analyses the context of the visual media image building within individual profiles of candidates, evaluates the work with images and text components, discusses the question, who creates the media profile of candidates and in combination with the qualitative image analysis reveals specific features of media profile building of individual candidates.
