Show simple item record

European Law Against Unfair Competition
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorNajman, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-27T14:06:51Z
dc.date.available2017-05-27T14:06:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70753
dc.description.abstractEvropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce se v celém svém rozsahu snaží pokrýt zejména dvě větve evropského práva proti nekalé soutěži. Tyto dvě větve přitom spočívají ve vztazích (i) obchodníků s obchodníky a v takových případech se řídí směrnicí 2006/114/ES a (ii) ve vztazích obchodníků se spotřebiteli, přičemž v takovém případě podléhají úpravě směrnice 2005/29/ES. S ohledem na výše uvedené, tak lze rovněž konstatovat, že tato diplomová práce se ještě o něco přesněji zabývá právem Evropské unie proti nekalé soutěži. Tato práce je rozdělena celkem do deseti kapitol, když pět z nich je považováno za výjimečně důležité. První z nich je kapitola pět věnovaná vztahům mezi obchodníky. Autor v tomto ohledu podrobuje zkoumání příslušnou směrnici 2006/114/ES rovněž do rozsahu její relevantní judikatury Soudního dvora EU. Stejný přístup byl přitom zvolen i pro deskripci fungování vztahů obchodníků se spotřebiteli regulovaných směrnicí 2005/29/ES, a to v kapitole sedm. Kapitola šest se pak zaměřuje na tzv. koncept "průměrného spotřebitele", kterýžto byl shledán jako jeden z nejvýznamnějších prvků unijního práva proti nekalé soutěži. Pro jeho mimořádný význam se kapitola šest zabývá průměrným spotřebitelem velmi podrobným způsobem a vyzdvihuje přitom roli Soudního dvora EU při vytváření definice...cs_CZ
dc.description.abstractEuropean Law Against Unfair Competition Abstract The scope of this thesis is intended to cover mainly two branches of the European law against unfair competition. Those two branches were recognized in (i) business-to- business relations governed mostly by the European Union Directive 2006/114/ES and in (ii) business-to-consumer relations governed by the European Union directive 2005/29/ES respectively. Taking in consideration the above-said, it can be stated that this thesis predominantly analyzes what should be in more precise way called as "European Union law against unfair competition". The thesis is divided into ten chapters while five of them should be considered as the leading ones. First of them is the chapter number five dedicated to B2B relations. The author examines the respective directive 2006/114/ES also to the extent of its relevant jurisprudence of the European Court of Justice. The same approach was chosen to describe functioning of B2C relations under directive 2005/29/ES in chapter number seven. Chapter number six focuses on so called "Average Consumer" model that has been found as one of the most important elements of EU law against unfair competition. Because of its exceptional relevance, chapter six deals with the average consumer in a very detail, emphasizing important role of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectNekalá soutěžcs_CZ
dc.subjectKlamavá reklamacs_CZ
dc.subjectSrovnávací reklamacs_CZ
dc.subjectNekalé obchodní praktikycs_CZ
dc.subjectPrůměrný spotřebitelcs_CZ
dc.subjectUnfair Competitionen_US
dc.subjectMisleading Advertisingen_US
dc.subjectComparative Advertisingen_US
dc.subjectUnfair Commercial Practicesen_US
dc.subjectAverage Consumeren_US
dc.titleEvropské právo proti nekalé soutěžics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-03-26
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId142082
dc.title.translatedEuropean Law Against Unfair Competitionen_US
dc.contributor.refereePelikán, Robert
dc.identifier.aleph001990063
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csEvropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce se v celém svém rozsahu snaží pokrýt zejména dvě větve evropského práva proti nekalé soutěži. Tyto dvě větve přitom spočívají ve vztazích (i) obchodníků s obchodníky a v takových případech se řídí směrnicí 2006/114/ES a (ii) ve vztazích obchodníků se spotřebiteli, přičemž v takovém případě podléhají úpravě směrnice 2005/29/ES. S ohledem na výše uvedené, tak lze rovněž konstatovat, že tato diplomová práce se ještě o něco přesněji zabývá právem Evropské unie proti nekalé soutěži. Tato práce je rozdělena celkem do deseti kapitol, když pět z nich je považováno za výjimečně důležité. První z nich je kapitola pět věnovaná vztahům mezi obchodníky. Autor v tomto ohledu podrobuje zkoumání příslušnou směrnici 2006/114/ES rovněž do rozsahu její relevantní judikatury Soudního dvora EU. Stejný přístup byl přitom zvolen i pro deskripci fungování vztahů obchodníků se spotřebiteli regulovaných směrnicí 2005/29/ES, a to v kapitole sedm. Kapitola šest se pak zaměřuje na tzv. koncept "průměrného spotřebitele", kterýžto byl shledán jako jeden z nejvýznamnějších prvků unijního práva proti nekalé soutěži. Pro jeho mimořádný význam se kapitola šest zabývá průměrným spotřebitelem velmi podrobným způsobem a vyzdvihuje přitom roli Soudního dvora EU při vytváření definice...cs_CZ
uk.abstract.enEuropean Law Against Unfair Competition Abstract The scope of this thesis is intended to cover mainly two branches of the European law against unfair competition. Those two branches were recognized in (i) business-to- business relations governed mostly by the European Union Directive 2006/114/ES and in (ii) business-to-consumer relations governed by the European Union directive 2005/29/ES respectively. Taking in consideration the above-said, it can be stated that this thesis predominantly analyzes what should be in more precise way called as "European Union law against unfair competition". The thesis is divided into ten chapters while five of them should be considered as the leading ones. First of them is the chapter number five dedicated to B2B relations. The author examines the respective directive 2006/114/ES also to the extent of its relevant jurisprudence of the European Court of Justice. The same approach was chosen to describe functioning of B2C relations under directive 2005/29/ES in chapter number seven. Chapter number six focuses on so called "Average Consumer" model that has been found as one of the most important elements of EU law against unfair competition. Because of its exceptional relevance, chapter six deals with the average consumer in a very detail, emphasizing important role of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV