Marketingová komunikace značky Camel: od běžné značky k ikonické
x
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70597Identifiers
Study Information System: 100376
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Klimeš, David
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, reklama, značka, ikonická značka, kulturní budování značky, mýtus, Camel, cigarety, kouřeníKeywords (English)
Marketing, marketing communication, communication mix, advertising, brand, iconic brand, cultural branding, myth, Camel, cigarettes, smokingBakalářská práce "Marketingová komunikace značky Camel: Od běžné značky k ikonické" se zabývá deskripcí marketingových nástrojů cigaretové značky Camel za celou dobu její existence. Na více než stoletou historii značky je nahlíženo především z perspektivy tzv. cultural brandingu - kulturního budování značky. Optikou tohoto přístupu se snaží nalézt odpověď na otázku, zda je možné Camel považovat za značku ikonickou. Text je doplněn o rozsáhlou obrazovou dokumentaci, která je na pozadí základních historických událostí základním zdrojem informací.
The Bachelor thesis "Marketing communication of the Camel brand: From normal to iconic brand" provides a description of marketing tools of the Camel cigarette brand for the entire period of its existence. More than a century of the brand history is seen mainly from the perspective of the cultural branding. In terms of the paradigm of this approach, it attempts to answer the question whether the Camel brand can be considered iconic. The text is complemented with an extensive visual documentation, which is an essential source of information on the background of historical events.