Tajemství mezi tóny: Co lidem přináší hudba?
What music brings to people?
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69843Identifiers
Study Information System: 136825
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Duffková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
3. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Posluchačský výzkum, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, kulturní spotřebaKeywords (English)
Audience survey, Prague symphony orchestra, FOK, Cultural consumptionBakalářská práce se zabývá stručným vymezením toho, co je to posluchačský výzkum, zachycením kontextu kulturní spotřeby a vztahu k marketingovým nástrojům. Hlavní těžiště práce spočívá v analýze výsledků výzkumu provedeného přímo pro účely této práce. Jedná se o výzkum, který zachycuje strukturu publika Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK, a měl by sloužit jako podklad pro další strategické rozhodování managementu této organizace. Klíčová slova: Posluchačský výzkum, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, kulturní spotřeba
Bachelor thesis contains modest definition and author's understanding of the term "Audience survey", provides short insight into cultural consumption and describes its relation to marketing tools. The main focus of this work lies in the analysis of results of a survey performed exclusively for purposes of this work. This audience survey monitors the structure of audience of Prague symphony orchestra, and its main purpose is to provide solid information for further strategic business decisions of management of this organization. Keywords: Audience survey, Prague symphony orchestra, FOK, Cultural consumption