Zobrazit minimální záznam

Application of The Historical Atlas of Czech Towns in geography lessons
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorFirlová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:43:23Z
dc.date.available2017-05-27T10:43:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69691
dc.description.abstractBakalářská práce vznikla s cílem vytvořit soubor úkolů s Historickým atlasem měst České republiky, a tím nastínit možnost začlenění historických map do výuky na gymnáziích. Byly definovány dílčí cíle, které přibližně odpovídají struktuře celé práce. Za pomoci dílčích cílů byl vytvořen soubor úkolů s Historickým atlasem Českého Krumlova a tím splněn hlavní cíl práce. Nejprve byl analyzován obsah Historických atlasů, nastíněny možnosti využití. Dále byly popsány didaktické materiály, které atlasy obsahují a možnosti práce s nimi. Za pomoci odborné literatury byly popsány obecné okruhy dovedností, které rozvíjí kompetenci k řešení problémů a měly by být využity při řešení úkolů. Za účelem vytvoření úkolů byl analyzován Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a z něj vybrány očekávané výstupy, které by mohl Historický atlas rozvíjet. Za pomoci zjištěných informací byl vytvořen soubor úkolů, které rozvíjí vybrané očekávané výstupy z Rámcového vzdělávacího programu. Soubor úkolů má mezioborový charakter se začleněním geografie a dějepisu.cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis was created for the purpose of producing a set of tasks with the historical atlase of Czech towns which would outline the possibility of incorporating historical maps into teaching methods at secondary schools. There were defined certain sub-goals that approximately correspond to the structure of the whole study. With their assistance, a set of tasks with the Historical Atlas of Cesky Krumlov was created and the primary aim of the work was thus completed. At first, the content of the historical atlases was analyzed and the possibilities of their utilization were outlined. The didactic material contained in the atlases was described as well as the opportunities of using it. Using the secondary literature, there were outlined general areas of the skills, which develop the solving problems competences and which ought to be used while addressing the tasks. In order to create these tasks, the Framework educational programme for secondary schools was analyzed together with some of its expected outcomes, which might develop the historical atlas. With the help of the information gathered a set of tasks, which develop the selection of the expected outcomes of the Framework educational programme, was produced. This set of tasks is of interdisciplinary character that includes both...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectDějepiscs_CZ
dc.subjectdidaktický materiálcs_CZ
dc.subjectgeografiecs_CZ
dc.subjectHistorický atlas měst České republikycs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro gymnáziacs_CZ
dc.subjectúkolycs_CZ
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectdidactic materialen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectHistorical Atlas of Czech Townsen_US
dc.subjectFramework education program for grammaren_US
dc.subjecttasksen_US
dc.titleVyužití Historického atlasu měst ČR ve výuce geografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId143633
dc.title.translatedApplication of The Historical Atlas of Czech Towns in geography lessonsen_US
dc.contributor.refereeFikarová, Veronika
dc.identifier.aleph002006778
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce vznikla s cílem vytvořit soubor úkolů s Historickým atlasem měst České republiky, a tím nastínit možnost začlenění historických map do výuky na gymnáziích. Byly definovány dílčí cíle, které přibližně odpovídají struktuře celé práce. Za pomoci dílčích cílů byl vytvořen soubor úkolů s Historickým atlasem Českého Krumlova a tím splněn hlavní cíl práce. Nejprve byl analyzován obsah Historických atlasů, nastíněny možnosti využití. Dále byly popsány didaktické materiály, které atlasy obsahují a možnosti práce s nimi. Za pomoci odborné literatury byly popsány obecné okruhy dovedností, které rozvíjí kompetenci k řešení problémů a měly by být využity při řešení úkolů. Za účelem vytvoření úkolů byl analyzován Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a z něj vybrány očekávané výstupy, které by mohl Historický atlas rozvíjet. Za pomoci zjištěných informací byl vytvořen soubor úkolů, které rozvíjí vybrané očekávané výstupy z Rámcového vzdělávacího programu. Soubor úkolů má mezioborový charakter se začleněním geografie a dějepisu.cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis was created for the purpose of producing a set of tasks with the historical atlase of Czech towns which would outline the possibility of incorporating historical maps into teaching methods at secondary schools. There were defined certain sub-goals that approximately correspond to the structure of the whole study. With their assistance, a set of tasks with the Historical Atlas of Cesky Krumlov was created and the primary aim of the work was thus completed. At first, the content of the historical atlases was analyzed and the possibilities of their utilization were outlined. The didactic material contained in the atlases was described as well as the opportunities of using it. Using the secondary literature, there were outlined general areas of the skills, which develop the solving problems competences and which ought to be used while addressing the tasks. In order to create these tasks, the Framework educational programme for secondary schools was analyzed together with some of its expected outcomes, which might develop the historical atlas. With the help of the information gathered a set of tasks, which develop the selection of the expected outcomes of the Framework educational programme, was produced. This set of tasks is of interdisciplinary character that includes both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020067780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV