dc.contributor.advisor | Přádná, Stanislava | |
dc.creator | Šrajer, Martin | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T10:10:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T10:10:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/69509 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa zkoumá československou filmovou produkci 70. a 80. let z hlediska prezentovaných společenských hodnot. Cílem analýzy společných znaků vybraného vzorku filmů je zodpovězení otázky, jaký obraz československé reality normalizační popkultura zprostředkovává, a za užití jakých opakujících se mechanismů. Práce vychází z hypotézy, že také eskapistická zábava v období totality vykreslovala dobu, prostředí, postavy a požadavky na ně kladené v souladu s vládnoucí ideologií, a sloužila tudíž k legitimizaci daného řádu a deklarovaných norem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Submitted thesis The Portrayal of Czech Society in Petr Schulhoff's Film Comedies of the Normalization Era analyses the cinematography of the Czechoslovak Republic in the seventies and the eighties through the topic of social a ideological values which they present. Its primary concern is the question what are selected movies saying about Czechoslovak social reality of that time and which instruments of semiotic mediations are used for this purpose. The main assumption of the work is that also escapist entertainment described the era, setting and characters according to norms dictated by the communist government and thus help to stabilize the system. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | popkultura | cs_CZ |
dc.subject | ideologie | cs_CZ |
dc.subject | komedie | cs_CZ |
dc.subject | diskurs | cs_CZ |
dc.subject | normalization | en_US |
dc.subject | popculture | en_US |
dc.subject | ideology | en_US |
dc.subject | comedy | en_US |
dc.subject | discourse | en_US |
dc.title | Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-11 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 136699 | |
dc.title.translated | The Portrayal of Czech Society in Petr Schulhoff's Film Comedies of the Normalization Era | en_US |
dc.contributor.referee | Klimeš, Ivan | |
dc.identifier.aleph | 001852478 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Filmová studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa zkoumá československou filmovou produkci 70. a 80. let z hlediska prezentovaných společenských hodnot. Cílem analýzy společných znaků vybraného vzorku filmů je zodpovězení otázky, jaký obraz československé reality normalizační popkultura zprostředkovává, a za užití jakých opakujících se mechanismů. Práce vychází z hypotézy, že také eskapistická zábava v období totality vykreslovala dobu, prostředí, postavy a požadavky na ně kladené v souladu s vládnoucí ideologií, a sloužila tudíž k legitimizaci daného řádu a deklarovaných norem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Submitted thesis The Portrayal of Czech Society in Petr Schulhoff's Film Comedies of the Normalization Era analyses the cinematography of the Czechoslovak Republic in the seventies and the eighties through the topic of social a ideological values which they present. Its primary concern is the question what are selected movies saying about Czechoslovak social reality of that time and which instruments of semiotic mediations are used for this purpose. The main assumption of the work is that also escapist entertainment described the era, setting and characters according to norms dictated by the communist government and thus help to stabilize the system. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018524780106986 | |