Rodiče dětí se zdravotním postižením v pastorační péči
The Parents of Children with Disabilities in Pastoral Care
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69445Identifikátory
SIS: 144549
Kolekce
- Kvalifikační práce [1514]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Landová, Tabita
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Křesťanská humanitární a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teologické etiky
Datum obhajoby
16. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Záměrem této práce je zjistit, jak bohoslužba v evangelické tradici může pastoračně podpořit rodiče dětí se zdravotním postižením. Účel přispět pro tuto oblast pastorační péče je naplňován ve třech krocích. První krok otevírá dobový kontext změn směrem ke zdravotnímu postižení v teologii, církevní praxi i společnosti a témata přístupu k lidem s postižením a pečování o ně. Druhý krok za pomoci literatury, příběhů a výzkumů získává informace pro pastorační péči na bohoslužbu, když přibližuje prožívání situace rodičů majících dítě s postižením. Třetí krok ukazuje, jak mohou být jednotlivé části bohoslužby - slovo a svátosti, modlitba, píseň a koinónie - motivovány, aby se střetly se záležitostí pastorační péče - s potřebami rodičů dětí se zdravotním postižením. Součástí tohoto kroku jsou doporučení pro teologii a církevní praxi.
This thesis aims to ascertain how worship how pastoral care in the evangelical tradition can support the parents of children with disabilities. The objective of contributing to this area of pastoral care is achieved in tree steps. The first step examines the period context of changes towards disability in theology church practices and society, and deals with the subject of the approach towards people with disabilities and their care. The second step, using literature, stories and research obtains the information for the pastoral care during worship, when it elucidates hoe parent who have children with disability experience the situation. The third step shows how individual parts of worship - the world and sacrament, prayer, songs and koinonia - can be modified so that they mesh with the matters of pastoral care - with the needs of parents of children with disabilities. This step includes recommendations for theology and church practices.