Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
The specifics of teacher's education
dizertační práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69346Identifikátory
SIS: 147047
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Krystoň, Miroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
akreditace, atestace, celoživotní učení, další vzdělávání, další vzdělávání pe-dagogických pracovníků (DVPP), financování DVPP, kariérní systém, pedagogický pracov-ník, profese učitele, profesní kompetence, profesní standard, systém DVPP, učitelKlíčová slova (anglicky)
accreditation, attestation, lifelong learning, further education, continual profi-ciency development (CPD), CPD funding, carreer system, pedagogical staff, teachers profes-sion, professional competence, professional standard, the system of further education, teacherDisertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho sys-tému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdě-lávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dissertation is focused on the continuing education of teachers in terms of the current legisla-tion of the European Union and the Czech Republic as one of the key adaptive mechanisms that ensure the ability of the education system to adequately respond to the ever changing so-cial conditions in today's globalized world. The theoretical part through the analysis of different theoretical approaches to further education, defines and describes the issue of further education of teachers, the system - specific conditions, areas and its financing. It deals with the areas of the teacher's profession, their competences, career structure and professional standards. The empirical part of this dissertation, based on empirical research, describes the system of further education of teachers both in terms of school managment, and from the perspective of teachers and it maps specific factors affecting the quality of the current further education of teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)