Výběr postupů vhodných ke zvyšování kvality služeb poskytovanými občanskými poradnami
Quality improvements for citizen advice bureaux
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6930Identifiers
Study Information System: 26915
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Kolář, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Work
Department
Department of Social Work
Date of defense
12. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Hlavní podnětem k sepsání této bakalářské práce je jedinečné setkání dvou důležitých momentů. Prvním z nich je schválení konečné podoby zákona o sociálních službách a druhým je úspěšné ukončení projektu "Kvalita v občanských poradnách" realizovaného Asociací občanských poraden. Hlavním námětem této práce je kvalita služby občanského poradenství. Již několik let se kvalitou sociálních služeb zabývá Ministerstvo práce a sociálních věcí jako hlavní garant kvality sociálních služeb poskytovaných na území ČR. V následujících kapitolách bych ráda věnovala pozornost zavádění standardů kvality do občanského poradenství (§ 37 zákona o sociálních službách). Asociace občanských poraden jako garant kvality poskytovaných služeb členskými občanskými poradnami se již v několikaletém předstihu připravuje na avizované inspekce kvality iniciované Ministerstvem a v rámci své dobré praxe zavádí do systému řízení tzv. Standardy kvality občanských poraden. Zmiňovaný zákon (106/2006 Sb.) je z hlediska této práce významný, protože definoval oblasti ve kterých budou sociální služby poskytovány a dále stanovil pravidla pro tzv. povinnou registraci poskytovatelů sociálních služeb. Pravděpodobně již v příštím roce začne Ministerstvo práce a sociálních věcí rozbíhat tzv. inspekce kvality ve všech registrovaných zařízeních poskytujících...