Show simple item record

Online dating
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorPilecká, Jarmila
dc.date.accessioned2017-05-27T09:27:01Z
dc.date.available2017-05-27T09:27:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69274
dc.description.abstractOnline dating je v současné době rozšiřující se trend v oblasti seznamování a hledání milostných partnerů. Tento způsob seznamování je specifický svojí formou i chováním aktérů. Jedním z těchto zvláštních aspektů je komunikace, způsob selekce a iniciace kontaktu v rámci online prostředí. Stejně tak specifický je i způsob sebeprezentace. Dochází k redukci informací o jejich osobě a zároveň musí potencionálního partnera zaujmout, může zde tedy docházet ke zkreslování informací o sobě v rámci této sebeprezentace za účelem vyvolání dojmu. Analýza dat ukázala, že spíše lžou muži, stejně tak mají pocit, že jsou na internetu otevřenější více než ženy. Aktéři v online prostoru zkreslují informace častěji v kontaktu s osobou opačného pohlaví. Zároveň samotné užívání internetu je podstatné pro iniciace vztahů prostřednictvím online seznamek. Klíčová slova: Online dating, self-presentation online, computer mediated communicationcs_CZ
dc.description.abstractThe usage of online dating sides has increased in last few decades. This kind of meeting potential new partner is specific in many ways. Especially in communication, ways of selection and initiation of the relationship online. The reduction of information is another phenomenon in this kind of interaction as a result of creating impression. This contains lying and deception in self-presentation on online dating sides as well. Analysis of data suggests, that men tell lies more than women. They also fell more disclosed on the internet. In addition the users of online dating sides usually tell lies to a person of different gender. The usage of internet appeared as one of the factors that influences the usage of online dating sides for initiation of new relationship as well. Key words: Online dating, self-presentation online, computer mediated communicationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectOnline datingcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectvirtualitacs_CZ
dc.subjectOnline datingen_US
dc.subjectself-presentation onlineen_US
dc.subjectcomputer mediated communicationen_US
dc.titleOnline datingcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-03
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151554
dc.title.translatedOnline datingen_US
dc.contributor.refereeHamplová, Dana
dc.identifier.aleph001847465
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOnline dating je v současné době rozšiřující se trend v oblasti seznamování a hledání milostných partnerů. Tento způsob seznamování je specifický svojí formou i chováním aktérů. Jedním z těchto zvláštních aspektů je komunikace, způsob selekce a iniciace kontaktu v rámci online prostředí. Stejně tak specifický je i způsob sebeprezentace. Dochází k redukci informací o jejich osobě a zároveň musí potencionálního partnera zaujmout, může zde tedy docházet ke zkreslování informací o sobě v rámci této sebeprezentace za účelem vyvolání dojmu. Analýza dat ukázala, že spíše lžou muži, stejně tak mají pocit, že jsou na internetu otevřenější více než ženy. Aktéři v online prostoru zkreslují informace častěji v kontaktu s osobou opačného pohlaví. Zároveň samotné užívání internetu je podstatné pro iniciace vztahů prostřednictvím online seznamek. Klíčová slova: Online dating, self-presentation online, computer mediated communicationcs_CZ
uk.abstract.enThe usage of online dating sides has increased in last few decades. This kind of meeting potential new partner is specific in many ways. Especially in communication, ways of selection and initiation of the relationship online. The reduction of information is another phenomenon in this kind of interaction as a result of creating impression. This contains lying and deception in self-presentation on online dating sides as well. Analysis of data suggests, that men tell lies more than women. They also fell more disclosed on the internet. In addition the users of online dating sides usually tell lies to a person of different gender. The usage of internet appeared as one of the factors that influences the usage of online dating sides for initiation of new relationship as well. Key words: Online dating, self-presentation online, computer mediated communicationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV