Sociální kuratela při práci s výchovně problémovými dětmi ze ZŠ
Social tutelage at work with educationally troubled children from primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69102Identifikátory
SIS: 136619
Kolekce
- Kvalifikační práce [23200]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Burešová, Karolína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální kuratela, kurátor pro děti a mládež, výchovné problémy, dítě-žák-nezletilý, výchovné opatřeníKlíčová slova (anglicky)
social guardianship, curator for childrem and youth, educationals problems, child-student-minor, educational measuresDiplomová práce je zaměřena na výchovně problémové děti ze základních škol, které jsou v péči sociální kurately. Teoretická část práce vysvětluje, kdo jsou to výchovně problémové děti a jaká opatření základní školy mohou užívat. Dále je uvedeno nevhodné rodinné prostředí, zvláštní pozornost je věnována i vývojovým zvláštnostem těchto dětí. Teoretická část práce je uzavřena kapitolou o sociální kuratele, která podrobně vysvětluje činnost kurátora pro děti a mládež v systému sociálně právní ochrany dětí. Empirická část diplomové práce je tvořena kvalitativním výzkumem zaměřeným na výchovně problémové děti. Pomocí případových studií je ukázán konkrétní postup sociální kurately při řešení výchovně problémových dětí ze základních škol.
The thesis is focused on pedagogical problem children from primary schools, which are in the care of tutelage. The theoretical part explains who are educationally troubled children and what measures can be taken elementary school. Here are inappropriate family environment, special attention is paid to the developmental specificities of these children. The theoretical part of the work is concluded with a chapter on social tutelage, which explains in detail the activities of the social worker for children and youth in the social and legal protection of children. The empirical part of the thesis is composed of a qualitative research focused on these children. Using case studies shows the specific process of tutelage in solving the problem educate primary school children.