Zobrazit minimální záznam

Anti-alcohol Campaign in the Soviet Union in the Years 1985-1988
dc.contributor.advisorSvoboda, Karel
dc.creatorJasenčáková, Miroslava
dc.date.accessioned2020-08-21T15:13:25Z
dc.date.available2020-08-21T15:13:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69005
dc.description.abstractThe thesis "Anti-alcohol Campaigh in the Soviet Union in the years 1985 - 1988" analyzes the various aspects of development and measures used to combat alcoholism , which were adopted in May 1985. This included, for example, significant reduction of the production and sale of alcoholic beverages and a variety of promotional tools. Chronologically, the main emphasis is on the period when the campaign took place. To clarify the context of the issue is also included a brief excursion to the roots of Russian alcoholism, which dates back to the Middle Ages. The situation after the introduction of the campaign is tracked within the Soviet Union, emphasis is placed on development of the policy within the nation's center. Concerning the severe economic impact of the measures adopted and the high level of public discontent alcohol program was eventually canceled. For these reasons, it is often interpreted as a failure. The main goal of the thesis is to assess the possibility of some successes and campaign evaluation, provided that the leaders of the Soviet Union, who prepared it, might have been aware of the contradiction between the stated objectives and actual results subsequent campaigns.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Protialkoholní kampaň v Sovětském svazu v letech 1985 - 1988" analyzuje vývoj a jednotlivé aspekty opatření pro boj s alkoholismem, která byla přijata v květnu 1985. Ta zahrnovala například výrazné omezení produkce a prodeje alkoholických nápojů a řadu propagačních prostředků. Z časového hlediska je hlavní důraz kladen na období, kdy kampaň probíhala. Pro objasnění kontextu dané problematiky je zahrnut také stručný exkurz ke kořenům ruského alkoholismu, který sahá až do dob středověku. Situace po zavedení kampaně je sledována v prostoru Sovětského svazu, důraz je kladen zejména na vývoj politiky centra. S ohledem na těžké ekonomické dopady přijatých opatření a vysokou míru nespokojenosti obyvatelstva byl protialkoholní program nakonec zrušen. Z těchto důvodů bývá často interpretován jako neúspěšný. Hlavním cílem práce je posouzení možnosti jistých úspěchů kampaně a vyhodnocení předpokladu, že čelní představitelé Sovětského svazu, kteří ji připravovali, si mohli být vědomi rozporu mezi deklarovanými cíli a následnými skutečnými výsledky kampaně.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectProtialkoholní kampaňcs_CZ
dc.subjectSovětský svazcs_CZ
dc.subjectGorbačovcs_CZ
dc.subjectspotřeba alkoholucs_CZ
dc.subjectreformycs_CZ
dc.subjectLigačevcs_CZ
dc.subjectSolomencevcs_CZ
dc.subjectAnti-alcohol Campaignen_US
dc.subjectSovie Unionen_US
dc.subjectGorbacheven_US
dc.subjectalcohol consumptionen_US
dc.subjectreformsen_US
dc.subjectLigacheven_US
dc.subjectSolomentseven_US
dc.titleProtialkoholní kampaň v Sovětském svazu v letech 1985-1988cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId126087
dc.title.translatedAnti-alcohol Campaign in the Soviet Union in the Years 1985-1988en_US
dc.contributor.refereeKolenovská, Daniela
dc.identifier.aleph001786757
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBalkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
thesis.degree.disciplineBalkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csBalkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enBalkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Protialkoholní kampaň v Sovětském svazu v letech 1985 - 1988" analyzuje vývoj a jednotlivé aspekty opatření pro boj s alkoholismem, která byla přijata v květnu 1985. Ta zahrnovala například výrazné omezení produkce a prodeje alkoholických nápojů a řadu propagačních prostředků. Z časového hlediska je hlavní důraz kladen na období, kdy kampaň probíhala. Pro objasnění kontextu dané problematiky je zahrnut také stručný exkurz ke kořenům ruského alkoholismu, který sahá až do dob středověku. Situace po zavedení kampaně je sledována v prostoru Sovětského svazu, důraz je kladen zejména na vývoj politiky centra. S ohledem na těžké ekonomické dopady přijatých opatření a vysokou míru nespokojenosti obyvatelstva byl protialkoholní program nakonec zrušen. Z těchto důvodů bývá často interpretován jako neúspěšný. Hlavním cílem práce je posouzení možnosti jistých úspěchů kampaně a vyhodnocení předpokladu, že čelní představitelé Sovětského svazu, kteří ji připravovali, si mohli být vědomi rozporu mezi deklarovanými cíli a následnými skutečnými výsledky kampaně.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Anti-alcohol Campaigh in the Soviet Union in the years 1985 - 1988" analyzes the various aspects of development and measures used to combat alcoholism , which were adopted in May 1985. This included, for example, significant reduction of the production and sale of alcoholic beverages and a variety of promotional tools. Chronologically, the main emphasis is on the period when the campaign took place. To clarify the context of the issue is also included a brief excursion to the roots of Russian alcoholism, which dates back to the Middle Ages. The situation after the introduction of the campaign is tracked within the Soviet Union, emphasis is placed on development of the policy within the nation's center. Concerning the severe economic impact of the measures adopted and the high level of public discontent alcohol program was eventually canceled. For these reasons, it is often interpreted as a failure. The main goal of the thesis is to assess the possibility of some successes and campaign evaluation, provided that the leaders of the Soviet Union, who prepared it, might have been aware of the contradiction between the stated objectives and actual results subsequent campaigns.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017867570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV