Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých
Didactic aspects of e-learning in adult education
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68970Identifikátory
SIS: 101429
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vališová, Alena
Abrhám, Josef
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
29. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
vzdělávací proces, e-learning, studijní opory, tutor, LMS (systém pro řízení výuky), evaluaceKlíčová slova (anglicky)
education process, e-learning, online learning supports, tutor, LMS (learning management system), evaluationNÁZEV: Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých AUTOR: Aneta Kalinová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je konkrétním výstupem systemizace teoretických poznatků a zobecněním praktických zkušeností z oblasti e-learningového vzdělávání v kontextu se vzděláváním dospělých. Jde v ní o komplexní pojetí e-learningového vzdělávání, o širší pohled na něj v intencích celoživotního vzdělávání, s postupným zužováním tohoto záběru ke specifikům spoluřízení učení a uspokojování vzdělávacích potřeb dospělých studujících, prostřednictvím didakticky propracovaných elektronických studijních opor a všestranné podpory tutora. Je v ní prezentována celá řada argumentů a důvodů, proč je potřeba se problematikou e-learningového vzdělávání zabývat právě v kontextu celoživotního vzdělávání a také proč hledat přednosti, průběžně sledovat a vyhodnocovat a zároveň zkvalitňovat vytváření studijních opor a činnost tutora v této vzdělávací sféře. Na základě vyhodnocení empirických dat prostřednictvím dotazníkových šetření se práce pokouší proniknout více do problematiky didaktických aspektů studijních opor a tutoringu a sledovat některé charakteristiky respondentů, které mají vliv na připisování významu těmto didaktickým aspektům. Právě nedostatek...
TITLE: Didactic aspects of e-learning in adult education AUTHOR: Aneta Kalinová DEPARTMENT: Department of Primary Education SUPERVISOR: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRACT: The thesis work has resulted from the systematization of theoretical knowledge and practical knowledge in the field of e-learning education both in the context of adult education. Its target was a complex conception of e-learning education in its wider view with focus on lifelong education, gradually zooming in on the particularities of co-directing of learning satisfying adult learners' education needs with elaborate online learning supports and a tutor's support. It presents a row of arguments and reasons for the need of pursuing the e-learning education especially in the context of lifelong education and also seeking the advantages, regularly following and evaluating as well as improving the design of online learning supports and tutors' activities in this education sphere. Based on the empiric data gained in a questionnaire research the work tries to penetrate the field of learning aspects of the online learning supports and tutoring and to follow some aspects of the respondents' behaviour which influence their perception of the learning aspects. The lack of systematic studies focused on finding the correlations is the main...