Zobrazit minimální záznam

Photography of political campaigns: compromise between reality and staged image
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorKardová, Helena
dc.date.accessioned2017-05-27T08:04:46Z
dc.date.available2017-05-27T08:04:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68836
dc.description.abstract(abstrakt) Tato bakalářská práce se zaměřuje na fotografie publikované v denících Blesk a Lidové noviny a týdenících Reflex a Respekt v souvislosti s první přímou volbou prezidenta v České republice. Pomocí obrazové analýzy a rozhovorů s mediálními profesionály zkoumá, do jaké míry byly fotografie v tisku spoluutvářeny PR odděleními jednotlivých kandidátů. Předkládaná práce nabízí stručný historický přehled, jak bylo s inscenací obrazu politika nakládáno ve Spojených státech amerických, a přehled potenciálně manipulativních nástrojů definovaných na poli vizuální gramotnosti (asociační juxtapozice, inscenované chování, Kulešovův efekt, subjektivní záběr, úhel pohledu, zdůrazňující detail). Tyto nástroje jsou zohledňeny v obrazové analýze a společně s kvantitativními daty a výpověďmi fotoreportérů charakterizují vizuální úroveň vybraných mediálních titulů. Cílem práce je upozornit na úzkou spolupráci domén public relations a fotožurnalistiky, která může vést k erozi fotožurnalistických standardů.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on photographs related to the first direct presidential election in the Czech Republic published in the dailies the Blesk and the Lidové noviny and in the weeklies Reflex and Respekt. By the means of image analysis and interviews with some media professionals, it examines to what extent the photographs were co-created by the PR departments of the individual candidates. The submitted thesis outlines a brief historical overview of how the staged image of the politician has been used in the United States of America and offers an overview of potentially manipulative tools defined in terms of visual literacy (associational juxtaposition, staged behaviour, Kuleshov effect, subjective view, camera angle, emphasising detail). These tools are reflected in the image analysis and together with some quantitative data and some photoreporters' testimonies characterize the visual quality level of the selected media. The aim of this thesis is to draw attention to the close collaboration of the domains of public relations and photojournalism, which might lead to the erosion of journalistic standards.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvolba prezidenta 2013cs_CZ
dc.subjectpřímá volba prezidentacs_CZ
dc.subjectvizuální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectimagecs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectpresidential election 2013en_US
dc.subjectdirect presidential electionen_US
dc.subjectvisual literacyen_US
dc.subjectmedia representationen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.titleFotografie politických kampaní jako kompromis mezi realitou a propagační inscenací obrazucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-18
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125713
dc.title.translatedPhotography of political campaigns: compromise between reality and staged imageen_US
dc.contributor.refereeŠtefaniková, Sandra
dc.identifier.aleph001784465
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Tato bakalářská práce se zaměřuje na fotografie publikované v denících Blesk a Lidové noviny a týdenících Reflex a Respekt v souvislosti s první přímou volbou prezidenta v České republice. Pomocí obrazové analýzy a rozhovorů s mediálními profesionály zkoumá, do jaké míry byly fotografie v tisku spoluutvářeny PR odděleními jednotlivých kandidátů. Předkládaná práce nabízí stručný historický přehled, jak bylo s inscenací obrazu politika nakládáno ve Spojených státech amerických, a přehled potenciálně manipulativních nástrojů definovaných na poli vizuální gramotnosti (asociační juxtapozice, inscenované chování, Kulešovův efekt, subjektivní záběr, úhel pohledu, zdůrazňující detail). Tyto nástroje jsou zohledňeny v obrazové analýze a společně s kvantitativními daty a výpověďmi fotoreportérů charakterizují vizuální úroveň vybraných mediálních titulů. Cílem práce je upozornit na úzkou spolupráci domén public relations a fotožurnalistiky, která může vést k erozi fotožurnalistických standardů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on photographs related to the first direct presidential election in the Czech Republic published in the dailies the Blesk and the Lidové noviny and in the weeklies Reflex and Respekt. By the means of image analysis and interviews with some media professionals, it examines to what extent the photographs were co-created by the PR departments of the individual candidates. The submitted thesis outlines a brief historical overview of how the staged image of the politician has been used in the United States of America and offers an overview of potentially manipulative tools defined in terms of visual literacy (associational juxtaposition, staged behaviour, Kuleshov effect, subjective view, camera angle, emphasising detail). These tools are reflected in the image analysis and together with some quantitative data and some photoreporters' testimonies characterize the visual quality level of the selected media. The aim of this thesis is to draw attention to the close collaboration of the domains of public relations and photojournalism, which might lead to the erosion of journalistic standards.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017844650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV