Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti
Persuasive Communication of Food Companies in Educative Sphere
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68754Identifikátory
SIS: 138867
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Persvazivní komunikace, reklama ve škole, Vitana, komunikační aktivity, učebniceKlíčová slova (anglicky)
Persuasive communication, commercial advertising in schools, Vitana, communication activities, textbookBakalářská práce na téma Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti se zabývá komunikačními aktivitami, které vyvíjejí potravinářské firmy na studenty středních odborných škol a učilišť, budoucí profesionály v oblasti gastronomie. Cílem práce je prozkoumat persvazivní techniky a prostředky, které firmy používají k ovlivňování v edukativní oblasti. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza komunikace na tyto cílové skupiny. Důraz je kladen na jazykovou analýzu, která je třeba pro dešifrování marketingových sdělení, které jsou umístěny ve školních materiálech a prostorách školy. Nastíněna je i situace problematiky reklamních sdělení ve školních učebnicích na obecné rovině. Součástí práce je také vyjádření zaměstnankyně Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, autorky učebnice Technologie přípravy pokrmů a profesionálních šéfkuchařů.
This bachelor thesis Persuasive Communication of Food Companies in Educative Sphere presents communication activities, which food companies exert on students of culinary schools, the future professionals of gastronomy. The aim is to describe persuasive techniques, which food companies use to influence students. The project contains descriptive analysis of language form used in commercials in textbooks for students. The issue of commercials in textbook is also included and described in general. The project contains statement of a Ministry of Education, Youth and Sports employee, author of one of the textbooks, and professional chefs.