Die Bedeutung des Reiseverkehrs am Beispiel Bayerns: Das wirtschaftliche Potenzial und die Staatsförderung
The Importance of Tourism Industry on the Example of Bavaria: Economic Potential and State Subsidies
Význam cestovního ruchu na příkladu Bavorska: Hospodářský potenciál a státní podpora
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68719Identifiers
Study Information System: 123833
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Baštová, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Czech-German Studies
Department
Department of German and Austrian Studies
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
German
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Bayern, Tourismus, Reiseverkehr, Arbeitsmarkt, Wirtschaft, Staatsunterstützung, Destination, UrlaubKeywords (English)
Bavaria, tourism, tourist industry, labour market, economy, state subsidies, destination, holidaysTato bakalářská práce se věnuje významu cestovního ruchu na příkladu Svobodného státu Bavorsko. Mezi hlavní otázky této práce patří, jaký je význam cestovního ruchu pro bavorské hospodářství a jakou roli zde hraje státní podpora. Bavorsko je označováno jako turistická země číslo jedna v Německu. Tato spolková země patří mezi oblíbené celoroční turistické cíle především díky své rozmanitost a široké nabídce turistických služeb. Oficiální marketingovou platformu bavorského turismus tvoří agentura Bayern Tourismus Marketing GmbH, která je podporována Bavorským státním ministerstvem hospodářství a medií, energetiky a technologie. Díky různým konceptům a produktovým liniím je Bavorsko vhodným místem pro dovolenou jak pro rodiny s dětmi, tak pro seniory nebo studenty. Cestovní ruch v Bavorsku tvoří důležitou součást bavorského hospodářství a nabízí zaměstnání zhruba pro půl milionu obyvatel. V roce 2010 navštívilo Bavorsko 28 milionů turistů. V současné době cestovní ruch ovlivňuje především globalizace, změny životního prostředí a zvyšování věkového průměru obyvatelstva.
This bachelor thesis deals with the tourist industry in the Free State of Bavaria. The text focuses on the importance of the tourist industry on Bavarian economy. The role of state subsidies is discussed too. Bavaria is often called the number one tourist destination in Germany. This state of the Federal Republic of Germany ranks among popular year-round tourists destination thanks to the variety of tourist attractions and wide range of tourist services. The official marketing platform of Bavarian tourism is represented by Bayern Tourism Marketing GmbH. This agency is supported by the Bavarian Ministry of Economic Affairs and Media, Energy and Technology. The agency creates various concepts and product lines which specialize in meeting the concrete demands of various tourists - families with children, seniors and students. Bavarian tourism constitutes an important part of the Bavarian economy besides other things over 500,000 people is employed there. In 2010, Bavaria welcomed 28 million tourists. Nowadays, tourist industry is influenced by globalization, environmental changes and increasing average age of population.