Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů
A parent as a party to educational policy: Preschool education from the point of view of parents
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68709Identifikátory
SIS: 151204
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejzlarová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, vzdělávací instituce, celoživotní vzdělávání, rodič jako aktér vzdělávací politiky, mateřská škola, volný čas, výchovaKlíčová slova (anglicky)
Preschool education, educational institutions, life-long education, a parent as a partner of educational policy, infant school, leisure time, upbringingDiplomová práce "Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů" se zabývá rodiči jako účastníky vzdělávací politiky, uplatňujícími především možnost volby při zajištění vzdělávání svých dětí v předškolním věku. V samostatných kapitolách jsou uvedeny tři oblasti celoživotního vzdělávání - formálního, neformálního a informálního, které rodič pro svoje dítě volí. Vzdělávací politika je ovlivňována jeho rozhodnutími, postoji a strategiemi. Jak se k jednotlivým oblastem staví, jaká jsou jejich očekávání, zda kvalita a nabídka odpovídá jejich představám, vyplývá z této práce.
The diploma thesis "A parent as a party to educational policy: Preschool education from the point of view of parents" deals with parents as participants of educational policy who, first of all, use various options when ensuring education for their preschool age children. In separate chapters three areas of life-long education are presented - formal, non-formal and informal which a parent chooses for his/her child. The educational policy is influenced by a parent's decisions, attitudes and strategies. What are his/her approaches with respect to individual areas, his/her expectations, whether the quality and offer corresponds to their conception, that is what results from this thesis.