Začleňování žáků z muslimských rodin do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách
Integration pupils from Muslim families to the educational process of physical education in elementary schools
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68604Identifiers
Study Information System: 153783
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Stracený, Josef
Dlouhý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Migrace, integrace, multikulturalismus, muslimské děti, mainstreaming, inkluzivní tělesná výchovaKeywords (English)
Migration, integration, multiculturalism, Muslim children, mainstreaming, inclusive physical educationNázev práce: Začleňování žáků z muslimských rodin do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách. Klíčová slova: Migrace, integrace, multikulturalismus, muslimské děti, mainstreaming, inkluzivní tělesná výchova Cílem práce je zjistit, jak se děti z muslimských rodin začleňují do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách, Ke splnění cíle práce jsem použil kvantitativní metodu sběru dat za použití internetového dotazníkového šetření dosupného ve čtyřech jazycích. Dotazníkové šetření vyplnilo 66 muslimských rodičů se svými dětmi (žáky). Výsledky práce poukazují na problémy muslimských žáků při začleňování do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách v České republice. Pro jednodušší začlenění muslimských žáků jsou v této práci sepsána doporučení pro učitele tělesné výchovy a vedení školy.
Title of the thesis: Are children from Muslim families at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools? Keywords: migration, integration, multiculturalism, Muslim children, mainstreaming, inclusive physical education The aim of this research is to identify how children from Muslim families are at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools in the Czech Republic. In order to achieve the goal of this work, I used the quantitative method of collecting data by using an electronic survey available in four languages. The survey was completed by 66 Muslim parents and their children. The results show the problems of integrating pupils from Muslims families into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic. There are written recommendations in eleven problematic areas for physical education teachers, heads of PE departments and leaders of schools in order to more easily integrate Muslim pupils into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic.