Zobrazit minimální záznam

Integration pupils from Muslim families to the educational process of physical education in elementary schools
dc.contributor.advisorKašpar, Ladislav
dc.creatorHájek, Michal
dc.date.accessioned2020-11-26T21:37:16Z
dc.date.available2020-11-26T21:37:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68604
dc.description.abstractTitle of the thesis: Are children from Muslim families at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools? Keywords: migration, integration, multiculturalism, Muslim children, mainstreaming, inclusive physical education The aim of this research is to identify how children from Muslim families are at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools in the Czech Republic. In order to achieve the goal of this work, I used the quantitative method of collecting data by using an electronic survey available in four languages. The survey was completed by 66 Muslim parents and their children. The results show the problems of integrating pupils from Muslims families into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic. There are written recommendations in eleven problematic areas for physical education teachers, heads of PE departments and leaders of schools in order to more easily integrate Muslim pupils into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic.en_US
dc.description.abstractNázev práce: Začleňování žáků z muslimských rodin do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách. Klíčová slova: Migrace, integrace, multikulturalismus, muslimské děti, mainstreaming, inkluzivní tělesná výchova Cílem práce je zjistit, jak se děti z muslimských rodin začleňují do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách, Ke splnění cíle práce jsem použil kvantitativní metodu sběru dat za použití internetového dotazníkového šetření dosupného ve čtyřech jazycích. Dotazníkové šetření vyplnilo 66 muslimských rodičů se svými dětmi (žáky). Výsledky práce poukazují na problémy muslimských žáků při začleňování do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách v České republice. Pro jednodušší začlenění muslimských žáků jsou v této práci sepsána doporučení pro učitele tělesné výchovy a vedení školy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectMuslim childrenen_US
dc.subjectmainstreamingen_US
dc.subjectinclusive physical educationen_US
dc.subjectMigracecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectmultikulturalismuscs_CZ
dc.subjectmuslimské dětics_CZ
dc.subjectmainstreamingcs_CZ
dc.subjectinkluzivní tělesná výchovacs_CZ
dc.titleZačleňování žáků z muslimských rodin do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školáchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-02
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId153783
dc.title.translatedIntegration pupils from Muslim families to the educational process of physical education in elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeStracený, Josef
dc.contributor.refereeDlouhý, Martin
dc.identifier.aleph002052554
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - tělesná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Physical Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - tělesná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Physical Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Začleňování žáků z muslimských rodin do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách. Klíčová slova: Migrace, integrace, multikulturalismus, muslimské děti, mainstreaming, inkluzivní tělesná výchova Cílem práce je zjistit, jak se děti z muslimských rodin začleňují do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách, Ke splnění cíle práce jsem použil kvantitativní metodu sběru dat za použití internetového dotazníkového šetření dosupného ve čtyřech jazycích. Dotazníkové šetření vyplnilo 66 muslimských rodičů se svými dětmi (žáky). Výsledky práce poukazují na problémy muslimských žáků při začleňování do výchovně vzdělávacího procesu tělesné výchovy na základních školách v České republice. Pro jednodušší začlenění muslimských žáků jsou v této práci sepsána doporučení pro učitele tělesné výchovy a vedení školy.cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis: Are children from Muslim families at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools? Keywords: migration, integration, multiculturalism, Muslim children, mainstreaming, inclusive physical education The aim of this research is to identify how children from Muslim families are at a disadvantage during Physical Education lessons in primary schools in the Czech Republic. In order to achieve the goal of this work, I used the quantitative method of collecting data by using an electronic survey available in four languages. The survey was completed by 66 Muslim parents and their children. The results show the problems of integrating pupils from Muslims families into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic. There are written recommendations in eleven problematic areas for physical education teachers, heads of PE departments and leaders of schools in order to more easily integrate Muslim pupils into the educational process of physical education in elementary schools in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020525540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV