Návrh a realizace nástroje pro zefektivnění výuky geografie a jeho zhodnocení
The design and realization of a tool for an efficiency improvement of teaching Geography and the tool evaluation
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68558Identifikátory
SIS: 153056
Kolekce
- Kvalifikační práce [20319]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějček, Tomáš
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
nástroj - geografie - terénní výuka geografie - efektivita - testováníKlíčová slova (anglicky)
tool - geography - Geography field teaching - effectiveness - testingDiplomová práce si klade za cíl na základě několika kritérií vytvořit nástroj pro zefektivnění výuky geografie na gymnáziu, následně jej ověřit v praxi a vyhodnotit jeho dopady na geografické znalosti studentů. Práce je koncepčně rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich představuje zejména terénní výuku tak, jak je obecně známá a chápána, neboť navrhovaný nástroj vychází z některých jejích principů a je realizován mimo školní budovu. Nechybí ani analýza kurikulárních dokumentů českého vzdělávacího systému. Druhá, obsáhlejší část je zaměřena prakticky. Z velké části se jedná o koncept terénní exkurze a popis její následné realizace. Dále je detailně popsán nástroj, který byl použit pro zjišťování efektivity uskutečněné terénní výuky. Výsledky tohoto šetření a celkové zhodnocení navrhovaného nástroje jsou shrnuty v samotném závěru práce. Klíčová slova: nástroj - geografie - terénní výuka geografie - efektivita - testování
The main goal of this diploma thesis is to create a tool for an efficiency improvement of teaching Geography at a grammar school, which is based on several criteria. The tool is then tested in practice and its impact on students' geographical knowledge is evaluated. The work is conceptually divided into two main parts. The first of them introduces fieldwork as is generally known and construed, because the tool is based on some of the fieldwork principles and is realized outside the school building. An analysis of Czech curricular documents is not omitted in the text. The second, more voluminous part deals with practical issues. The main part presents a concept of a particular field teaching and a description of its following implementation. Subsequently, a tool, which was used to measure the effectiveness of the realized fieldwork, is described in the text. The results of the survey and the overall assessment are concluded at the end of this thesis. Key words: tool - geography - Geography field teaching - effectiveness - testing