Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století.
Comparison of the Methods of Commercial and Political Marketing in the American Media in the 1970's and 1980's.
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68287Identifiers
Study Information System: 142896
CU Caralogue: 990017853060106986
Collections
- Kvalifikační práce [18442]
Author
Advisor
Referee
Šafařík, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
International Area Studies
Department
Institute of International Studies
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, média, propaganda, metody přesvědčování, politické kampaně, komerční reklamaKeywords (English)
Marketing, Media, Propaganda, Methods of Persuasion, Political Campaigns, Commercial AdvertisingUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut mezinárodních studií Jan Kleňha Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století Bakalářská práce Praha 2014 Abstrakt: 70. a 80. léta 20. století se z pohledu mediálního marketingu projevila jako období velkých systémových změn s dalekosáhlými důsledky pro celou americkou společnost. Cílem této práce je obhájit tezi, že politický marketing od svého strmého vzestupu na počátku 70. letech často používal metody komerčního marketingu, které často vznikaly na základě odborných empirických studií, a ukázaly se jako účinné v tehdejším mediálním prostředí. Politické kampaně využívaly stejná média jako kampaně komerční a byly nuceny vyrovnat se se stejnými kulturními předpoklady a změnami v tehdejší společnosti. Čím častěji navíc tyto metody politické kampaně využívaly, tím byly úspěšnější v dosahování svých cílů. Ačkoliv tedy existuje mnoho zásadních rozdílů mezi předpoklady, financováním, cíli i důsledky politické a komerční reklamy (jak bude také v této práci analyzováno), metody marketingu ve zkoumaném období byly založeny na stejných psychologicko-sociologických principech přesvědčování častěji, než kdykoliv předtím.
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut mezinárodních studií Jan Kleňha Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století Bakalářská práce Praha 2014 Abstract: Two decades of 1970's and 1980's are perceived from a media point of view as an era of large and previously inexperienced systemic changes within the industry, with far-reaching impacts on the American society. This bachelor's thesis will focus on proving that, since it's extensive emergence in 1970's, the political marketing has been implementing many of the methods of commercial marketing, which were previously developed by rigorous empirical studies and were proven to be successful. Political campaigns were using the same media as the commercial campaigns and were forced to deal with the same cultural background and the same changes in the society. No matter what the crucial differences in financing, preconditions, aims or impacts between political and commercial advertising were, many of their methods were based on the same socio-psychological principles of influence and persuasion. Therefore, the more these methods were used in specific political campaigns, the more successful these campaigns were in reaching its objective.