dc.contributor.advisor | Bartůňková, Staša | |
dc.creator | Smolová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T05:04:49Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T05:04:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67969 | |
dc.description.abstract | Název práce: Využití virtuální reality v terapii dětí s dětskou mozkovou obrnou: review a syntéza Autor: Bc. Petra Smolová Gramatická korektura: Jan Valeška Kontext: Dětská mozková obrna (DMO) je často označována jako skupina neprogresivních příznaků, vyznačujících se zejména poruchou volních pohybů a/nebo koordinace. Porucha funkce je důležitější než samotná diagnóza vzhledem k celoživotnímu typu onemocnění. Léčba u dětí s dětskou mozkovou obrnou je v současné době založena na individuální pohybové terapii v rámci celého komplexu rehabilitačního programu. Na začátku léčby je nutné sestavit interdisciplinární tým odborníků, v čele s neurologem nebo dětským neurologem, který se věnuje rehabilitaci. Fyzioterapeut by se měl vždy přiklánět k eklektickému přístupu a znát dobře důvody, proč ten či onen léčebný program aplikuje. Virtuální realita jako terapeutická metoda stojí vedle klasických přístupů dle nejrůznějších autorů, jak je známe z množství škol a kurzů. Ačkoliv je tento druh léčby poměrně novátorský, na základě současného výzkumu jsou výsledky velmi slibné. Cíle: Cílem této práce je nastínit možnost terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou s využitím virtuální reality zejména v těchto hlavních problémech - motorická kontrola a celková hrubá motorická dovednost, dysfunkce horní končetiny a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Using Virtual Reality as a Therapeutic Modality for Children with Cerebral Palsy: a Review and Synthesis Author: Bc. Petra Smolová Grammar correction: Jan Valeška Background: Cerebral palsy is often referred to as an" umbrella term" denoting a group of non-progressive conditions involving primarily a disorder of voluntary movement and/or co-ordination. A functional impairment is more important than diagnosis itself, due to the lifelong type of the disease. Therapy in children suffering from CP is nowadays based on individual movement therapy within a whole complex of rehabilitation programmes. The first line of treatment is building up an interdisciplinary team of professionals, led by paediatrics neurologist or neurologist who is pursuing rehabilitation. Physical therapist should always choose an eclectic approach, knowing only too well the reasons why. Virtual reality as a therapeutic modality is standing besides classic methods according to various authors, as we know from schools and different courses. However, this kind of treatment is novel, its results are greatly promising based on current research. Aim: The purpose of this thesis is to outline the use of virtual reality as a method of therapy in children with cerebral palsy in the main functional conditions - motor control, upper... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | virtuální realita | cs_CZ |
dc.subject | dětská mozková obrna | cs_CZ |
dc.subject | herní systémy | cs_CZ |
dc.subject | rehabilitace | cs_CZ |
dc.subject | computer-simulated environment | en_US |
dc.subject | cerebral palsy | en_US |
dc.subject | gaming systems | en_US |
dc.subject | rehabilitation | en_US |
dc.title | Using Virtual Reality as a Therapeutic Modality for Children with Cerebral Palsy: a Review and Synthesis | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-06 | |
dc.description.department | Fyziologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 120188 | |
dc.title.translated | Využití virtuální reality v terapii dětí s dětskou mozkovou obrnou: review a syntéza | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Véle, František | |
dc.identifier.aleph | 001798820 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Fyziologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Využití virtuální reality v terapii dětí s dětskou mozkovou obrnou: review a syntéza Autor: Bc. Petra Smolová Gramatická korektura: Jan Valeška Kontext: Dětská mozková obrna (DMO) je často označována jako skupina neprogresivních příznaků, vyznačujících se zejména poruchou volních pohybů a/nebo koordinace. Porucha funkce je důležitější než samotná diagnóza vzhledem k celoživotnímu typu onemocnění. Léčba u dětí s dětskou mozkovou obrnou je v současné době založena na individuální pohybové terapii v rámci celého komplexu rehabilitačního programu. Na začátku léčby je nutné sestavit interdisciplinární tým odborníků, v čele s neurologem nebo dětským neurologem, který se věnuje rehabilitaci. Fyzioterapeut by se měl vždy přiklánět k eklektickému přístupu a znát dobře důvody, proč ten či onen léčebný program aplikuje. Virtuální realita jako terapeutická metoda stojí vedle klasických přístupů dle nejrůznějších autorů, jak je známe z množství škol a kurzů. Ačkoliv je tento druh léčby poměrně novátorský, na základě současného výzkumu jsou výsledky velmi slibné. Cíle: Cílem této práce je nastínit možnost terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou s využitím virtuální reality zejména v těchto hlavních problémech - motorická kontrola a celková hrubá motorická dovednost, dysfunkce horní končetiny a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Using Virtual Reality as a Therapeutic Modality for Children with Cerebral Palsy: a Review and Synthesis Author: Bc. Petra Smolová Grammar correction: Jan Valeška Background: Cerebral palsy is often referred to as an" umbrella term" denoting a group of non-progressive conditions involving primarily a disorder of voluntary movement and/or co-ordination. A functional impairment is more important than diagnosis itself, due to the lifelong type of the disease. Therapy in children suffering from CP is nowadays based on individual movement therapy within a whole complex of rehabilitation programmes. The first line of treatment is building up an interdisciplinary team of professionals, led by paediatrics neurologist or neurologist who is pursuing rehabilitation. Physical therapist should always choose an eclectic approach, knowing only too well the reasons why. Virtual reality as a therapeutic modality is standing besides classic methods according to various authors, as we know from schools and different courses. However, this kind of treatment is novel, its results are greatly promising based on current research. Aim: The purpose of this thesis is to outline the use of virtual reality as a method of therapy in children with cerebral palsy in the main functional conditions - motor control, upper... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyziologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017988200106986 | |