Studie komunikačních aktivit Artbanka Museum of Young Art
Communication Activities Study of Artbanka Museum of Young Art
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67660Identifiers
Study Information System: 125833
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Skřivánek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketing umění, art marketing, Artbanka, Artist, AMoYA, komunikační mix, Praha, Galerie, umělecká muzea, Colloredo-Mansfeld, CrisisKeywords (English)
Art marketing, Artbanka, Artist, AMoYA, communication mix, Prague, gallery, art museum, Colloredo-Mansfeld, CrisisTato bakalářská práce popisuje komunikační aktivity Artbanka Museum of Young Art v období jejího fungování, tj. od roku 2011 do začátku roku 2013, kdy tato specifická instituce ukončila svou činnost. Práce detailně popisuje subjekt AMoYA, jeho vznik, cíle, propagaci a rizika spojená s jeho činností. Velká část práce je věnována popisu prvků komunikačního mixu a elementům, které měla AMoYA k dispozici v rámci své propagační činnosti.
This bachelor thesis describes the communication activities of Artbanka Museum of Young Art from 2011 to early 2013, when the institution ended its activities. The work describes in detail the subject of AMoYA, its origins, objectives, promotion and risks associated with its activities. Much of the work is devoted to describing the elements of the communication mix and the elements that AMoYA had available as part of its promotional activities.