dc.contributor.advisor | Mráz, František | |
dc.creator | Leibl, Marek | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T03:45:08Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T03:45:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67580 | |
dc.description.abstract | Růst vypočetního výkonu umožňuje v současné době automatizovat mnoho praktických problémů pomocí počítačových programů. Automatizace zahrnuje i problémy jako je návrh virtuálních chodích robotů, na základě kterých je v některých případech možné zkonstruovat reálného robota. Tato práce porovnává dva odlišné přístupy k vývoji virtuálních robotických organismů: umělou ontogenezi (artificial ontogeny), kdy virtuální organismus nejprve vyroste umělým ontogenetickým procesem, a přímé metody bez ontogenetického procesu. Dále je na základě srovnání různých přístupů navržena nová metoda pro vývoj virtuálních robotických organismů: Hypercube-based artificial ontogeny, která je kombinací umělé ontogeneze a Hypercube-based neuroevolution of augmenting topologies (HyperNEAT). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Increase of computational power and development of new methods in artificial intelligence allow these days many real-world problems to be solved automatically by a~computer program without human interaction. This includes automatized design of walking robots in a~physical virtual environment that can eventually result in construction of real robots. This work compares two different approaches to evolve virtual robotic organisms: artificial ontogeny, where the organism first grows using an~artificial ontogenetic process, and more direct methods. Furthermore, it proposes a~novel approach to evolve virtual robotic organisms: Hypercube-based artificial ontogeny that is combination of artificial ontogeny and Hypercube-based neuroevolution of augmenting topologies (HyperNEAT). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | evoluce | cs_CZ |
dc.subject | robotika | cs_CZ |
dc.subject | ontogeneze | cs_CZ |
dc.subject | evolution | en_US |
dc.subject | robotics | en_US |
dc.subject | ontogenesis | en_US |
dc.title | Modular and ontogenetic evolution of virtual organisms | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-01-29 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 145138 | |
dc.title.translated | Modular and ontogenetic evolution of virtual organisms | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Šmíd, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001928511 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teoretická informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theoretical Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teoretická informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theoretical Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Růst vypočetního výkonu umožňuje v současné době automatizovat mnoho praktických problémů pomocí počítačových programů. Automatizace zahrnuje i problémy jako je návrh virtuálních chodích robotů, na základě kterých je v některých případech možné zkonstruovat reálného robota. Tato práce porovnává dva odlišné přístupy k vývoji virtuálních robotických organismů: umělou ontogenezi (artificial ontogeny), kdy virtuální organismus nejprve vyroste umělým ontogenetickým procesem, a přímé metody bez ontogenetického procesu. Dále je na základě srovnání různých přístupů navržena nová metoda pro vývoj virtuálních robotických organismů: Hypercube-based artificial ontogeny, která je kombinací umělé ontogeneze a Hypercube-based neuroevolution of augmenting topologies (HyperNEAT). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Increase of computational power and development of new methods in artificial intelligence allow these days many real-world problems to be solved automatically by a~computer program without human interaction. This includes automatized design of walking robots in a~physical virtual environment that can eventually result in construction of real robots. This work compares two different approaches to evolve virtual robotic organisms: artificial ontogeny, where the organism first grows using an~artificial ontogenetic process, and more direct methods. Furthermore, it proposes a~novel approach to evolve virtual robotic organisms: Hypercube-based artificial ontogeny that is combination of artificial ontogeny and Hypercube-based neuroevolution of augmenting topologies (HyperNEAT). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019285110106986 | |