Výuka rovinné geometrie na středních školách
Plane geometry teaching at secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67481Identifikátory
SIS: 118899
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
geometrie, výuka geometrie, učebnice, mnohoúhelník, kružniceKlíčová slova (anglicky)
geometry, teaching geometry, textbooks,polygon, circlePráce porovnává a hodnotí několik středoškolských učebnic matematiky, ve kterých najdeme učivo z rovinné geometrie. Cílem práce je vyvození hlavních předností a nedostatků těchto učebnic, zhodnocení, zda všechny učebnice obsahují témata předepsaná Rámcovým vzdělávacím programem, a provedení dotazníkového šetření mezi stávajícími učiteli matematiky. Na základě takto získaných informací je v poslední kapitole popsáno, jak by měla vypadat nová, ideální učebnice planimetrie. Součástí nově vytvořené učebnice jsou i témata, která se v porovnávaných středoškolských učebnicích nevyskytují, přestože k jejich pochopení není potřeba žádných dalších nových pojmů. Klíčová slova: geometrie, výuka geometrie, učebnice, mnohoúhelník, kružnice
This work compares and evaluates several math's textbooks for secondary school where we can find schoolwork from plane geometry. The aim of this work is drawing the main advantages and disadvantages of those textbooks, evaluating whether all textbooks contain themes which are required by School Curriculum and interpretation of a questionnaire survey among teachers of mathematics. In the last chapter, it is described how a new ideal textbook of plane geometry wouldlook like. Those were taken on the grounds of gained information from my questionnaire survey. Themes which cannot be found in compared textbooks for secondary schools are a part of recently made textbook since it is not necessary to know any new terms for their understanding. Key words: geometry, teaching geometry, textbooks, polygon, circle
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Synthetic projective geometry
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZamboj, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 11. 2018V předložené práci podáváme syntetický pohled ke konstrukci, metodám a vy- braným výsledkům projektivní geometrie. Jsou okomentovány základní historické nedostatky originálního důkazu Chaslesovy věty pro nerozvinutelné ... -
Analytický a syntetický přístup k řešení metrických úloh v prostoru
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKreslová, Iva (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2019)Datum obhajoby: 6. 9. 2019The diploma thesis deals with metric tasks in space, using synthetic and analytical geometry. In addition to explaining the different approaches, there is a set of examples to practice. The solution of the examples is part ... -
Lobačevského geometrie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONeubauerová, Alžběta (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2023)Datum obhajoby: 14. 9. 2023Title: Lobachevskian geometry Author: Alžběta Neubauerová Department: The Department of Mathematics Education Supervisor: Mgr. Zdeněk Halas, DiS., Ph.D., The Department of Mathematics Education Abstract: The aim of this ...