Zobrazit minimální záznam

Plane geometry teaching at secondary schools
dc.contributor.advisorZhouf, Jaroslav
dc.creatorMachovcová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T03:24:19Z
dc.date.available2017-05-27T03:24:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67481
dc.description.abstractPráce porovnává a hodnotí několik středoškolských učebnic matematiky, ve kterých najdeme učivo z rovinné geometrie. Cílem práce je vyvození hlavních předností a nedostatků těchto učebnic, zhodnocení, zda všechny učebnice obsahují témata předepsaná Rámcovým vzdělávacím programem, a provedení dotazníkového šetření mezi stávajícími učiteli matematiky. Na základě takto získaných informací je v poslední kapitole popsáno, jak by měla vypadat nová, ideální učebnice planimetrie. Součástí nově vytvořené učebnice jsou i témata, která se v porovnávaných středoškolských učebnicích nevyskytují, přestože k jejich pochopení není potřeba žádných dalších nových pojmů. Klíčová slova: geometrie, výuka geometrie, učebnice, mnohoúhelník, kružnicecs_CZ
dc.description.abstractThis work compares and evaluates several math's textbooks for secondary school where we can find schoolwork from plane geometry. The aim of this work is drawing the main advantages and disadvantages of those textbooks, evaluating whether all textbooks contain themes which are required by School Curriculum and interpretation of a questionnaire survey among teachers of mathematics. In the last chapter, it is described how a new ideal textbook of plane geometry wouldlook like. Those were taken on the grounds of gained information from my questionnaire survey. Themes which cannot be found in compared textbooks for secondary schools are a part of recently made textbook since it is not necessary to know any new terms for their understanding. Key words: geometry, teaching geometry, textbooks, polygon, circleen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgeometriecs_CZ
dc.subjectvýuka geometriecs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectmnohoúhelníkcs_CZ
dc.subjectkružnicecs_CZ
dc.subjectgeometryen_US
dc.subjectteaching geometryen_US
dc.subjecttextbooks,polygonen_US
dc.subjectcircleen_US
dc.titleVýuka rovinné geometrie na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId118899
dc.title.translatedPlane geometry teaching at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Petr
dc.identifier.aleph001776981
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce porovnává a hodnotí několik středoškolských učebnic matematiky, ve kterých najdeme učivo z rovinné geometrie. Cílem práce je vyvození hlavních předností a nedostatků těchto učebnic, zhodnocení, zda všechny učebnice obsahují témata předepsaná Rámcovým vzdělávacím programem, a provedení dotazníkového šetření mezi stávajícími učiteli matematiky. Na základě takto získaných informací je v poslední kapitole popsáno, jak by měla vypadat nová, ideální učebnice planimetrie. Součástí nově vytvořené učebnice jsou i témata, která se v porovnávaných středoškolských učebnicích nevyskytují, přestože k jejich pochopení není potřeba žádných dalších nových pojmů. Klíčová slova: geometrie, výuka geometrie, učebnice, mnohoúhelník, kružnicecs_CZ
uk.abstract.enThis work compares and evaluates several math's textbooks for secondary school where we can find schoolwork from plane geometry. The aim of this work is drawing the main advantages and disadvantages of those textbooks, evaluating whether all textbooks contain themes which are required by School Curriculum and interpretation of a questionnaire survey among teachers of mathematics. In the last chapter, it is described how a new ideal textbook of plane geometry wouldlook like. Those were taken on the grounds of gained information from my questionnaire survey. Themes which cannot be found in compared textbooks for secondary schools are a part of recently made textbook since it is not necessary to know any new terms for their understanding. Key words: geometry, teaching geometry, textbooks, polygon, circleen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017769810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV