Zobrazit minimální záznam

Advent-calender full of stories - educational project in development of before-reader's skills of children at nursery school
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorCrlíková, Ivana
dc.date.accessioned2017-05-27T03:17:01Z
dc.date.available2017-05-27T03:17:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67445
dc.description.abstract4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. Teoretická část je zaměřena na rozvoj čtenářství a předčtenářské gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Zabývá se možností využití vybraných metod programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) - Čtením a psaním ke kritickému myšlení v prostředí mateřské školy. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku v oblastech důležitých pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V praktické části je představen pedagogický projekt Adventní kalendář plný příběhů, založený na práci s texty. Ve spojitosti s jednotlivými příběhy je ověřováno, zda vybrané metody programu RWCT mohou ovlivnit u dětí pěti až šestiletých vzájemnou komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse. Diplomová práce předkládá výsledky zjištěné na počátku a po ukončení pedagogického projektu. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, dětí předškolního věku, čtenářská gramotnost, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, metody, práce s textem, výzkum komunikace, naslouchání a zapojování se do diskusecs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is focused on the development of reading and before-reader's literacy of preschoolers.It deals with a posibility to use some chosen methods of the program RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) at nursery school. It concentrates on the development of preschoolers in some areas important for their development of reader's literacy. In practical part there is presented the educational project of advent-calender full of stories, based on the work with texts. Based on stories it learns, if these chosen methods of the program RWCT can influence communication of preschoolers and their listening and discussion. The thesis presents results of the educational project took at the beginning and the end of my project. Key words: pre-school education, preschoolers, reader's literacy, program of reading and writing for critical thinking, methods, work with a text, communication research, listening and discussionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdětí předškolního věkucs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectprogram Čtením a psaním ke kritickému myšlenícs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectpráce s textemcs_CZ
dc.subjectvýzkum komunikacecs_CZ
dc.subjectnaslouchání a zapojování se do diskusecs_CZ
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectpreschoolersen_US
dc.subjectreader's literacyen_US
dc.subjectprogram of reading and writing for critical thinkingen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectwork with a texten_US
dc.subjectcommunication researchen_US
dc.subjectlistening and discussionen_US
dc.titleAdventní kalendář plný příběhů - pedagogický projekt na rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId103883
dc.title.translatedAdvent-calender full of stories - educational project in development of before-reader's skills of children at nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeHausenblas, Ondřej
dc.identifier.aleph001778558
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. Teoretická část je zaměřena na rozvoj čtenářství a předčtenářské gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Zabývá se možností využití vybraných metod programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) - Čtením a psaním ke kritickému myšlení v prostředí mateřské školy. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku v oblastech důležitých pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V praktické části je představen pedagogický projekt Adventní kalendář plný příběhů, založený na práci s texty. Ve spojitosti s jednotlivými příběhy je ověřováno, zda vybrané metody programu RWCT mohou ovlivnit u dětí pěti až šestiletých vzájemnou komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse. Diplomová práce předkládá výsledky zjištěné na počátku a po ukončení pedagogického projektu. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, dětí předškolního věku, čtenářská gramotnost, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, metody, práce s textem, výzkum komunikace, naslouchání a zapojování se do diskusecs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is focused on the development of reading and before-reader's literacy of preschoolers.It deals with a posibility to use some chosen methods of the program RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) at nursery school. It concentrates on the development of preschoolers in some areas important for their development of reader's literacy. In practical part there is presented the educational project of advent-calender full of stories, based on the work with texts. Based on stories it learns, if these chosen methods of the program RWCT can influence communication of preschoolers and their listening and discussion. The thesis presents results of the educational project took at the beginning and the end of my project. Key words: pre-school education, preschoolers, reader's literacy, program of reading and writing for critical thinking, methods, work with a text, communication research, listening and discussionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990017785580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV