An Outlaw Journalist's Journey through an Era Decadent and Depraved: Hunter S. Thompson in the context of America of the 1960s and early 1970s.
Putování novinářského psance dobou dekadence a zvrácenosti: Hunter S. Thompson v kontextu Ameriky 60. a raných 70. let.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67354Identifikátory
SIS: 138888
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ulmanová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
4. 2. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hunter S. Thompson, 60. léta, 70. léta, kontrakultura, nový žurnalismus, postmodernismus, americký sen, Thomas Pynchon, Tom Robbins, Don DeLilloKlíčová slova (anglicky)
Hunter S. Thompson, 1960s, 1970s, counterculture, New Journalism, postmodernism, American Dream, Thomas Pynchon, Tom Robbins, Don DeLilloTato diplomová práce se zaměřuje na uměleckou osobnost Huntera S. Thompsona, jednu z nejvýraznějších kulturních postav poválečné Ameriky, a jeho vývoj coby autora, novináře a idolu americké kontrakultury 60. let. Tato éra je dnes z pohledu moderní americké historie považována za přelomovou, protože v jejím průběhu došlo, zejména díky nastupující generaci mladých společenských a kulturních aktivistů, k přerodu od hluboce zakořeněného a v mnohém překonaného systému společenských hodnot a norem k postoji hlásajícímu toleranci a liberalismus. Zásadní roli v těchto snahách měla tehdejší kontrakultura, z jejíchž řad pocházelo velké množství schopných intelektuálů a umělců, mezi něž patří též Thompson. Tato práce proto analyzuje roli a podstatu tehdejší alternativní kultury v Americe z pohledu jednoho z jejích nejpozornějších účastníků. Mimoto se tento text zaměřuje i na autorovu roli ve spoluvytváření nového literárního žánru zvaného nový žurnalismus, který lze také spojovat s aktivitou tehdejší kontrakultury. Kromě toho se Thompson ve svých dílech zaměřuje na různé fenomény, které tuto alternativní kulturu obklopovaly, díky čemuž divákovi předkládá osobité zachycení ducha té doby. Nicméně, na rozdíl od některých svých současníků, autor taktéž nezapomíná vyhledávat, pojmenovávat a následně prozkoumávat...
The thesis aims to explore the artistic personality of Hunter S. Thompson, one of the most distinctive cultural figures of post-war America, and his genesis as an author, journalist, and a counterculture idol of the 1960s. The era is now widely regarded as a turning point in contemporary American history as its deep-rooted values and norms were, over the course of a decade, gradually transformed by the young generation of social and political activists toward allegedly a more tolerant and liberal kind of community. Crucial in such an endeavor was the role of the countercultural movement that produced some of the most capable intellectual minds of the time, including Thompson. The paper thus analyzes the role and nature of the alternative culture in America as perceived by one of its most observant participants. Also, the thesis focuses on the author's role in establishing a new genre called New Journalism which can be linked with the era's countercultural efforts as well. In general, Thompson, in his texts, examines various phenomena surrounding the counterculture and provides us with a distinctive portrayal of the era's zeitgeist. However, unlike some of his contemporaries, he also remembers to examine numerous flaws and fallacies existing within contemporary American society, the American Dream...