Nakladatelství Odeon: současný profil a mediální obraz
Odeon Publishing House: Current Profile and Media Image
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67174Identifiers
Study Information System: 138637
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Čeňková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
19. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Nakladatelství Odeon, knihy, knižní trh, nakladatelství, Jan Fromek, edice, knižní obálky, recenze, přijetí u čtenářů, média, Databáze knih, rok 2013, Euromedia GroupKeywords (English)
Odeon publishing house, books, book market, publishers, Jan Fromek, editions, book covers, reviews, readers' comments, media, Databaze knih, year 2013, Euromedia Group1 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl představit významné české nakladatelství Odeon. První kapitola je vyhrazena pro historii nakladatelství od avantgardních 20. a 30. let, kdy nakladatelství řídil zakladatel Jan Fromek, přes rozkvět v době socialismu, kdy se z Odeonu stalo špičkové nakladatelství na československém knižním trhu, až přes problematickou privatizaci v 90. letech. Tato kapitola končí rokem 1999, kdy značku koupil Bertelsmann. V následující kapitole práce popisuje současný profil nakladatelství. V současnosti Odeon vydává všechny možné žánry, podle slov šéfredaktora Jindřicha Jůzla je lze souhrnně označit jako literary fiction. Představuji čtyři edice - Světová knihovna, Nobelova cena, Česká řada a Knihovna klasiků, včetně důležitých knih, které do nich patří a klíčových autorů ve stáji Odeonu. Popsána je také propagace knih tohoto nakladatelství. Největší prostor je v třetí kapitole dán ohlasům v médiích a u čtenářů, z nichž vyplývá, že Odeon je považován za kvalitní nakladatelství s dobře hodnocenými tituly. V poslední kapitole zkoumám Odeon v rámci českého knižního trhu, jeho postavení ve společnosti Euromedia Group, do níž patří, a porovnávám ho s nejvýznamnějšími konkurenty, jimiž jsou podle Jindřicha Jůzla Argo, Host, Kniha Zlín, Mladá fronta a Paseka. V závěru jsem dospěl k...
1 Abstract The main goal of this bachelor's thesis is to present Odeon, an important Czech publishing house. The first chapter covers the history of Odeon since its founding in the 1920s by Jan Fromek during a renaissance in the communist era to the problematic privatisation in the 1990s. The first chapter ends in 1999 when Bertelsmann bought Odeon's trademark. The next chapter describes Odeon in its current state. Nowadays Odeon publishes many different book genres; senior editor Jindřich Jůzl chracterises it as literary fiction. I present all four editions of Odeon: Světová knihovna (World's Library), Nobelova cena (Nobel's Prize), Česká řada (Czech Edition) and Knihovna klasiků (Classics Library) including various prominent writers and important books that Odeon holds the rights to. A description of marketing and public relations is also included. A discussion of literary reviews and readers' praise for the books of Odeon makes up most of the third chapter. Reception was usually positive and complimentary of Odeon's quality. The last chapter looks into the Czech book market, Odeon's position in Euromedia Group and I compare Odeon with its main competitors which according to Jindřich Jůzl are Argo, Host, Paseka, Kniha Zlín and Mladá fronta publishing houses. In this thesis I learned that Odeon is a...