dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Řehoř, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T02:15:41Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T02:15:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67165 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá úlohou moderní informační technologie, zejména počítačů a internetu, v procesu školního učení. Vymezuje základní pojmy a snaží se zachytit, jak se proměnila role počítače ve vyučování během posledních let. Bakalářská práce si stanovuje za cíl zabývat se problematikou počítačů a internetu ve školství ze dvou hledisek: a) zaměřit se a upozornit na základní nedostatky a případná rizika v užívání počítače a internetu v procesu školního učení. b) možnosti využití počítačů a internetu s přihlédnutím k principům rozvojetvorného učení a vymezení efektivních způsobů a strategií a jejich zapojení do procesu učení. Úvodní kapitola práce stručně shrnuje historii počítačů od prvních předchůdců až po nejnovější trendy v informačních technologiích, představuje některé první slavné světové i domácí počítače a v závěru shrnuje některé základní pojmy. Druhá kapitola představuje počítače ve školním prostředí, ukazuje příklady průniku počítačů a internetu do různých oblastí školství a nastiňuje rozdílné postoje k využívání počítačů. Třetí kapitola se zabývá internetovými možnostmi úkolových situací, zabývá se práci se zdroji a nabízí tři konkrétní modelové situace efektivního zapracování práce s informačními technologiemi a internetem přímo do vyučovacích hodin. Ve čtvrté kapitole se... | cs_CZ |
dc.description.abstract | in English Bachelor thesis examines the role of modern information technology, especially computers and the internet, in the process of school learning. It defines the basic concepts and tries to capture how the role of computers in the classroom changed during the last years . Bachelor thesis sets out to address the issue of computers and the Internet in education from two perspectives: a) focus and attention on the basic problems and potential risks in the use of computers and the Internet in the process of school learning. b) the possibility of usage of computers and the Internet with regard to the principles of Creative Possibilities Progress learning, and identification of effective methods and strategies and their involvement in the learning process. The introductory chapter briefly summarizes the history of computers from the early predecessors to the latest trends in information technology, presents some of the first famous global and domestic computers and the conclusion summarizes some basic concepts. The second chapter presents a computer in the school environment, shows examples of the intersection of computers and the Internet in various areas of education and outlines the different attitudes towards the usage of computers and the Internet. The third chapter deals with the Internet... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | úkolová situace,rozvojetvorné učení | cs_CZ |
dc.subject | osobní počítač | cs_CZ |
dc.subject | internetová úloha | cs_CZ |
dc.subject | proces školního učení | cs_CZ |
dc.subject | edukační software | cs_CZ |
dc.subject | task situation | en_US |
dc.subject | creative possibilities progress | en_US |
dc.subject | personal computer | en_US |
dc.subject | internet task | en_US |
dc.subject | school learning prosess | en_US |
dc.subject | educational software | en_US |
dc.title | Počítač a internet v procesu školního učení (se zaměřením na využití znaků rozvojetvorného učení) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-17 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 126304 | |
dc.title.translated | Computer and Internet in the School Learning Process (Focusing on the use of Characters of Creative Possibilities Progress) | en_US |
dc.contributor.referee | Kasíková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001785697 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá úlohou moderní informační technologie, zejména počítačů a internetu, v procesu školního učení. Vymezuje základní pojmy a snaží se zachytit, jak se proměnila role počítače ve vyučování během posledních let. Bakalářská práce si stanovuje za cíl zabývat se problematikou počítačů a internetu ve školství ze dvou hledisek: a) zaměřit se a upozornit na základní nedostatky a případná rizika v užívání počítače a internetu v procesu školního učení. b) možnosti využití počítačů a internetu s přihlédnutím k principům rozvojetvorného učení a vymezení efektivních způsobů a strategií a jejich zapojení do procesu učení. Úvodní kapitola práce stručně shrnuje historii počítačů od prvních předchůdců až po nejnovější trendy v informačních technologiích, představuje některé první slavné světové i domácí počítače a v závěru shrnuje některé základní pojmy. Druhá kapitola představuje počítače ve školním prostředí, ukazuje příklady průniku počítačů a internetu do různých oblastí školství a nastiňuje rozdílné postoje k využívání počítačů. Třetí kapitola se zabývá internetovými možnostmi úkolových situací, zabývá se práci se zdroji a nabízí tři konkrétní modelové situace efektivního zapracování práce s informačními technologiemi a internetem přímo do vyučovacích hodin. Ve čtvrté kapitole se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | in English Bachelor thesis examines the role of modern information technology, especially computers and the internet, in the process of school learning. It defines the basic concepts and tries to capture how the role of computers in the classroom changed during the last years . Bachelor thesis sets out to address the issue of computers and the Internet in education from two perspectives: a) focus and attention on the basic problems and potential risks in the use of computers and the Internet in the process of school learning. b) the possibility of usage of computers and the Internet with regard to the principles of Creative Possibilities Progress learning, and identification of effective methods and strategies and their involvement in the learning process. The introductory chapter briefly summarizes the history of computers from the early predecessors to the latest trends in information technology, presents some of the first famous global and domestic computers and the conclusion summarizes some basic concepts. The second chapter presents a computer in the school environment, shows examples of the intersection of computers and the Internet in various areas of education and outlines the different attitudes towards the usage of computers and the Internet. The third chapter deals with the Internet... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017856970106986 | |