Zobrazit minimální záznam

Milos Zeman's first year as a president through the eyes of selected Czech weeklies
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorHavlová, Laura
dc.date.accessioned2017-05-27T02:08:45Z
dc.date.available2017-05-27T02:08:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67130
dc.description.abstract(abstrakt) Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více. Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované. Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe direct presidential election in the Czech Republic brought not only changes to the law, but also a new style of electoral campaigns and overall new view on the presidential function. Long before the election, the professional public as well as considerable part of the laic public were divided between its supporters and opponents. When Miloš Zeman was elected president, these opinions even sharpened, because he is a very strong personality reviving people's emotions. This bachelor's thesis aims to find out, whether the direct election and the personality of the president elected affect also media contents. Four Czech weeklies, Instinkt, Reflex, Respekt and Týden were chosen for the research. This thesis tracks the first year of Miloš Zeman in his presidential function. Moreover it traces the first presidential year of Václav Klaus, who held this position before Zeman, but was not elected in the direct election, and compares the media outputs. Compared is the number of the articles, their length, topic, emotional overtones, visual accompaniment, authors of the texts and also front pages where the presidents appeared. To provide complete information and broader context, there is also both personal and professional background of Miloš Zeman stated in the thesis and an introduction to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectMiloš Zemancs_CZ
dc.subjectInstinktcs_CZ
dc.subjectReflexcs_CZ
dc.subjectRespektcs_CZ
dc.subjectTýdencs_CZ
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectMiloš Zemanen_US
dc.subjectInstinkten_US
dc.subjectReflexen_US
dc.subjectRespekten_US
dc.subjectTýdenen_US
dc.titlePrvní rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-18
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138742
dc.title.translatedMilos Zeman's first year as a president through the eyes of selected Czech weekliesen_US
dc.contributor.refereeTrunečková, Ludmila
dc.identifier.aleph001784440
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více. Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované. Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe direct presidential election in the Czech Republic brought not only changes to the law, but also a new style of electoral campaigns and overall new view on the presidential function. Long before the election, the professional public as well as considerable part of the laic public were divided between its supporters and opponents. When Miloš Zeman was elected president, these opinions even sharpened, because he is a very strong personality reviving people's emotions. This bachelor's thesis aims to find out, whether the direct election and the personality of the president elected affect also media contents. Four Czech weeklies, Instinkt, Reflex, Respekt and Týden were chosen for the research. This thesis tracks the first year of Miloš Zeman in his presidential function. Moreover it traces the first presidential year of Václav Klaus, who held this position before Zeman, but was not elected in the direct election, and compares the media outputs. Compared is the number of the articles, their length, topic, emotional overtones, visual accompaniment, authors of the texts and also front pages where the presidents appeared. To provide complete information and broader context, there is also both personal and professional background of Miloš Zeman stated in the thesis and an introduction to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017844400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV