Show simple item record

Implementation of Challenging Tasks in Mathematics Education
dc.contributor.advisorKopáčková, Alena
dc.creatorRůžičková, Lucie
dc.date.accessioned2020-11-26T21:44:22Z
dc.date.available2020-11-26T21:44:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67006
dc.description.abstractTitle: Implementation of Challenging Tasks in Mathematics Education Author: PhDr. Lucie Růžičková Department: Department of Mathematics and Mathematics Education Supervisor: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRACT The thesis deals with practical implementation of challenging tasks in mathematics education. The methodology for examining "the fidelity of implementation of mathematical tasks" is being designed to describe whether the task is used according to the original intention of the teacher or according to the intention of its author. This methodology is employed in the analysis of four experiments to examine mathematical tasks and task environments. Then, based on the experience with the analysis, the methodology is adapted to the needs of both the teaching practice and educational research. The main result of the thesis is the creation of the methodology for examining the fidelity of implementation of mathematical tasks which is based on contrasting the descriptions of four general elements of the mathematical task at different phases of its implementation. KEY WORDS: mathematics education, mathematical task, challenging task, implementation of tasksen_US
dc.description.abstractNázev: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úlohcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmathematics educationen_US
dc.subjectmathematical tasken_US
dc.subjectchallenging tasken_US
dc.subjectimplementation of tasksen_US
dc.subjectvýuka matematikycs_CZ
dc.subjectmatematická úlohacs_CZ
dc.subjectpodnětná úlohacs_CZ
dc.subjectužití úlohcs_CZ
dc.titleUžití podnětných úloh ve výuce matematikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-03-13
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId159191
dc.title.translatedImplementation of Challenging Tasks in Mathematics Educationen_US
dc.contributor.refereeHarminc, Matúš
dc.contributor.refereeTichá, Marie
dc.identifier.aleph001974424
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidaktika matematikycs_CZ
thesis.degree.disciplineDidactics of Mathematicsen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enDidactics of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úlohcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Implementation of Challenging Tasks in Mathematics Education Author: PhDr. Lucie Růžičková Department: Department of Mathematics and Mathematics Education Supervisor: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRACT The thesis deals with practical implementation of challenging tasks in mathematics education. The methodology for examining "the fidelity of implementation of mathematical tasks" is being designed to describe whether the task is used according to the original intention of the teacher or according to the intention of its author. This methodology is employed in the analysis of four experiments to examine mathematical tasks and task environments. Then, based on the experience with the analysis, the methodology is adapted to the needs of both the teaching practice and educational research. The main result of the thesis is the creation of the methodology for examining the fidelity of implementation of mathematical tasks which is based on contrasting the descriptions of four general elements of the mathematical task at different phases of its implementation. KEY WORDS: mathematics education, mathematical task, challenging task, implementation of tasksen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019744240106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV