Hodnocení průběhu a efektu kursu kardiopulmonální resuscitace
Assessment during the course and effects of cardiopulmonary resuscitation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66341Identifikátory
SIS: 148294
Kolekce
- Kvalifikační práce [1142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kupečková, Ivana
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
5. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kardiopulmonální resuscitace, kursy KPR, celoživotní vzdělávání dospělýchKlíčová slova (anglicky)
cardiopulmonary resuscitation, KPR courses, lifetime education for adultsAutor: Monika Matušinová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Hodnocení průběhu a efektu kursu kardiopulmonální resuscitace Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková Počet stran: 141 Počet příloh: 10 Rok obhajoby: 2014 Klíčová slova: kardiopulmonální resuscitace, edukace dospělých, celoživotní vzdělávání, kurs KPR Bakalářská práce se zabývá hodnocením průběhu a efektu kursu kardiopulmonální resuscitace v nemocnici Kolín, a. s. V teoretické části jsou začleněny kapitoly osvětlující kardiopulmonální resuscitaci podle současných doporučení, problematiku edukace dospělých, kompetence všeobecných zdravotních sester a celoživotního vzdělávání v rámci organizace obecně. Empirická část je pak zaměřena na zhodnocení průběhu kursu, a to jak didakticky, tak očima edukantů, zhodnocení znalostí a dovedností edukantů jako ukazatele efektu kursu a v neposlední řadě jsou v závěru empirické části navrhnuty změny, které by optimalizovaly daný kurs. Cílovou skupinou byli účastníci kursu KPR - lékaři a NLZP nemocnice Kolín, a. s.
The objective of this bachelor thesis is the assesment during the course and the effect of cardiopulmonary resuscitation in Hospital Kolin, a.s. The theoretical part contains chapters describing cardiopulmonary resuscitation according to the current recommendations, adult education, competencies of the general nurse and lifetime education in the organization in general. The empiric part is focused on the didactic evaluation of the course as well as participants' evaluation, evaluation of skills and knowledge of the participants as the effectiveness indicator. Lastly, in the final part there are suggestions for changes which could optimize the course. The target group was the participants of the CPR course - doctors and general nurses of Hospital Kolin, a.s.