Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Cooperation with the family in present kindergarten, its problems and positives
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6628Identifiers
Study Information System: 148598
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Consultant
Opravilová, Eva
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráceKeywords (English)
Cooperation, kindergarten, family, teacher of kindergarten, Headmistress of kindergarten, evaluation of cooperationTato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce
This bachelor's work describes cooperation with parents in present kindergarten. There are some basic concepts: cooperation, partnership, family meaning, preschool child, the second socialization. It gives a description of giving funktional cooperation to child. It gives out if cooperation will be essential and what forms cooperation are used. KEYWORDS Cooperation, kindergarten, family, teacher of kindergarten, Headmistress of kindergarten, evaluation of cooperation