Zobrazit minimální záznam

History of Education in Mělnicko from 1869 to 1948/49
dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.creatorKondrková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-26T20:29:43Z
dc.date.available2017-05-26T20:29:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65425
dc.description.abstractV této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I deal with the history of education in Mělnicko from 1869 to 1948 / 49. The thesis is based on archival materials of the District school board to Mělník. Because of large number of archival materials related to this period, only relevant information is shown. The first part is dedicated to the two personalities that are associated with Mělník, personalities who participated in the education of the nation. The first one is František Palacký, the second Josef Věnceslav Vlasák. Each is given a brief biography and an explanation why they were important to the development of education and training. The main part of the thesis deals with the individual handling through a period of District school board in Mělník between 1869-1948/49. Each perion is shown in statistics on the number of pupils, schools. Furthermore, information concerning teaching and discipline, schooling and teaching organization is provided.. In some periods there is a chapter dealing with the social status of pupils. Not all information and data is provided for each period of time. The conclusion contains a brief comparison of the educational system in the selected period to the present. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleDějiny vzdělávání na Mělnicku v letech 1869 - 1948/49cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId154725
dc.title.translatedHistory of Education in Mělnicko from 1869 to 1948/49en_US
dc.contributor.refereeOrtová, Marie
dc.identifier.aleph001851250
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I deal with the history of education in Mělnicko from 1869 to 1948 / 49. The thesis is based on archival materials of the District school board to Mělník. Because of large number of archival materials related to this period, only relevant information is shown. The first part is dedicated to the two personalities that are associated with Mělník, personalities who participated in the education of the nation. The first one is František Palacký, the second Josef Věnceslav Vlasák. Each is given a brief biography and an explanation why they were important to the development of education and training. The main part of the thesis deals with the individual handling through a period of District school board in Mělník between 1869-1948/49. Each perion is shown in statistics on the number of pupils, schools. Furthermore, information concerning teaching and discipline, schooling and teaching organization is provided.. In some periods there is a chapter dealing with the social status of pupils. Not all information and data is provided for each period of time. The conclusion contains a brief comparison of the educational system in the selected period to the present. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990018512500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV