Marketingová koncepce FC Viktoria Plzeň
The marketing concept FC Viktoria Plzeň
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65324Identifiers
Study Information System: 134957
Collections
- Kvalifikační práce [8246]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketing, fotbal, marketingový mix, zdroje, konkurence, sportovní klubKeywords (English)
marketing, football, marketing mix, resources, competition, sports clubNázev: Marketingová koncepce FC Viktoria Plzeň Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření nové marketingové koncepce, pomocí analýzy interních a externích faktorů a SWOT analýzy. Daná koncepce povede ke zlepšení marketingové koncepce fotbalového klubu FC Viktoria Plzeň. Metody: Pro zjištění nedostatků v marketingové koncepci byla použita metoda analýzy interních a externích faktorů. Při analýze interních faktorů byla využita analýza zdrojů. Při analýze externích faktorů byla použita metoda analýza konkurence. Následně vše bylo shrnuto ve SWOT analýze. Dané analýzy pomohou vytvořit novou marketingovou koncepci Výsledky: Výsledky analýz poukázaly na nedostatky v interních a v externích analýzách fotbalové klubu FC Viktoria Plzeň. Následně byla vytvořena nová marketingová koncepce, kde byla navržena výměna sedaček za pohodlnější. Tím by se zvýšil komfort při sledování zápasu na stadionu. Dále byla navržena regulace ceny. Byla stanovena cena pro důchodce, rodiny a věrné fanoušky. Následně byl podán návrh jak investovat do výchovy mládeže. Bylo také navrženo větší využití sociálních sítí. Klíčová slova: marketing, fotbal, marketingový mix, zdroje, konkurence, sportovní klub
Subject: The marketing concept of FC Viktoria Plzeň Objectives: The main objective of this work is to create a new marketing concept, using the analysis of the internal and external factors and the SWOT analysis. The concept will improve the marketing concept of the football club FC Viktoria Plzeň. Methods: To determine the weakness in the marketing concept was used the method of analysis of internal and external factors. In the analysis of internal factors has been used analysis of the sources. In the analysis of external factors analysis method was used in the competition. Then everything was summarized in a SWOT analysis. The analysis will help create a new marketing concept. Results: The results of the analyses have pointed to shortcomings in internal and external analyses of the football club FC Viktoria Plzeň. Subsequently the new marketing concept was created, where it was suggest exchanging seats for more comfortable ones. This would increase the comfort while watching the game at the stadium. Furthermore, it was suggest regulating prices. And the price has been set for pensioners, families and loyal fans. Subsequently was proposed how to invest in the education of youth. It was also proposed the greater use of social networking sites. Keywords: marketing, football, marketing mix,...