Využití motivu lezení a horolezení v současných marketingových kampaních v ČR
Climbing and mountaineering in contemporary Czech marketing campaigns
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65313Identifikátory
SIS: 111629
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Míčová, Pavlína
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
lezení, horolezení, motivace, prožitek, emoce, marketing, sportovní marketing, reklama, sponzoring, Radek Jaroš, Nelly Kudrová, Libor UherKlíčová slova (anglicky)
climbing, mountaineering, motivation, motivation achievement, flow, experience, emotions, self-efficacy, sponsorship, advertisement, marketing, sport marketing, Radek Jaroš, Nelly Kudrová, Libor UherCíle: Bakalářská práce se zabývá používáním motivu lezení a horolezení a českých lezeckých osobností v současných marketingových kampaních. Cílem práce je zmapovat četnost a formu, v jaké se zkoumaný motiv objevuje v médiích a okrajově pak i v ostatních marketingových nástrojích interní a externí komunikace. Současně se pokusíme zjistit motivaci firem k využívání této tématiky pro vlastní propagaci a porovnat ji s motivací samotných lezců a horolezců k vykonávání této aktivity. Metody: Šetření bylo provedeno formou řízených polostrukturovaných rozhovorů společně s analýzou tištěných a elektronických dokumentů. Dalším zdrojem informací byla data získaná z databází mediálních a sportovních agentur. Výzkumný soubor tvořili zástupci reklamních agentur a marketingoví manažeři firem z oblasti outdooru i mimo tuto oblast, které téma lezení a horolezení v propagaci značky užívaly. Pro šetření byly stěžejní kampaně uskutečněné v letech 2011 - 2014. Výsledky: Na základě rozhovorů a analýzy mediálních výstupů a marketingových nástrojů usuzuji, že hlavní motivací firem pro použití tématiky horolezení a lezení jsou konkrétní lezecké osobnosti, nikoliv aktivita samotná. Překvapivě markantní roli při jejich výběru hrály osobní vazby, podpora regionu a samotné charakterové vlastnosti, více než konkrétní sportovní výkony...
Objectives: Bachelor thesis concentrates on climbing and mountaineering theme in contemporary Czech marketing campaigns. The main target is to retrace the frequency and the form in which the investigated topic appears in the media and other marketing tools of internal and external communications. We will also try to determine the motivation of companies to use this theme for self-promotion and to compare it with the motivations of climbers and mountaineers, which leads them to carry out the activity. Methods: The survey was based on semi-structured interviews managed together with an analysis of printed and electronic documents. Another data was obtained from the database of media and sports agencies. Participants were representatives of advertising agencies and marketing managers of outdoor and non-outdoor companies that used the topic in their promotion. The key campaigns took place in 2010 - 2014. Results: We assume that the main motivation for companies to use mountaineering and climbing motive for brand promotion are specific personality of climbers themselves, not the activity. Surprisingly the main role in their choice played personal relationships, regional support and the personal character, more than sport results or popularity. By combining brand with an individual climber companies try to...