Vzdělávací programy Evropské unie uplatněné středními školami v Plzeňském kraji
Educational Programs of the European Union used by Secondary Schools in the Pilsen Region
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64899Identifikátory
SIS: 153077
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mouralová, Magdalena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
střední škola, mezinárodní vzdělávací program, evropská vzdělávací politika, evropský vzdělávací program, výměna studentů, mobilita studentůKlíčová slova (anglicky)
secondary school, international education program, European education policy, European education program, exchange students, student mobilityPráce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...
This bachelor's thesis deals with the educational programs of the European Union, which secondary schools in the Pilsen region utilize, mainly focus on school year 2013/2014. At first author explains and defines basic concepts and terminology and sets the theme into the theoretical framework, context of European policy and starting points of international cooperation. It describes competencies of the European Union on the issue of education and training policies of the member states. The European Union has only a supporting and recommendation function, education policy is not covered by common policies. Suggestions from the European Union are not obligatory for states. The practical part is based on a combination of quantitative and qualitative research. The quantitative part of the research consists of a panel analysis and online questionnaires and examines all fifty-four secondary schools in the region. Qualitative research is based on semi-structured personal interviews with the directors and deputy directors of secondary schools and on their view on the issue. The background information for this thesis arose from discussions with students of secondary schools who participated in the international activities of their schools. The results show the variability in the participation schools and in the...