Zobrazit minimální záznam

Construction of identity through self-portrait in social media era
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorČermáková, Alžběta
dc.date.accessioned2024-08-09T14:02:36Z
dc.date.available2024-08-09T14:02:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64895
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá fotografickým a společenským fenoménem současné společnosti - tzv. selfie, tedy variací fotografického autoportrétu pořízeného mobilním fotoaparátem. Fenoménem proto, že se rozšířil do všech možných sfér společnosti a postupně začal ovlivňovat lidskou existenci a naše vnímání sebe sama. Práce se snaží probrat tento neprozkoumaný fenomén ze všech možných aspektů. Nahlíží na selfie z hlediska sociologického, psychologického i filozofického. Pokouší se ho popsat, zařadit a charakterizovat na základě dalších pojmů, které jsou s ním neoddělitelně spojené. Práce selfie zasazuje do kontextu sociálních sítí a zkoumá jeho vliv na lidské chování. Snaží se na základě vlastního kvalitativního i kvantitativního výzkumu poskytnout plastický profil uživatele selfie a na základě toho probrat možné motivace a zároveň důsledky, které selfie na člověka má. Práce nabízí spektrum teorií jakými je možné selfie vnímat a na základě kterých se v něm i lépe orientovat. Prostřednictvím všech těchto metod práce přináší vysvětlení fenoménu, příčin, které ho vyvolaly a dopadů, jaké na život lidí má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with a photographic and social phenomenon of contemporary society - the selfie. The selfie is a variation of photographic self-portrait taken by mobile photocamera. The selfie is a phenomenon because it has become a part of daily life of a huge number of people and started to influence the society throughout all its spheres. It has started to influence the human existence and the way we perceive ourselves. This work tries to examine this unexplored phenomenon from all possible angles. It observes and examines the selfie from the sociological, psychological and also philosophical point of view. The thesis attempts to describe, characterize and define it by using other important terms that communicate with the selfie. The work implants the selfie to the context of social networks and tries to find out its influence on the human behaviour. The work uses qualitative and quantitative methods to provide the insight into the mind of someone who is a keen selfie photographer and by following the results find out possible motivations and consequences that the selfie could have on the human subject. The work offers wide spectrum of theories that provides different explanations of this phenomenon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectselfiecs_CZ
dc.subjectautoportrétcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectvirtuální realitacs_CZ
dc.subjectsubjektcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectselfieen_US
dc.subjectself-portraiten_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectvirtual realityen_US
dc.subjectsubjecten_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleKonstrukce identity prostřednictvím autoportrétu v éře sociálních sítícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152171
dc.title.translatedConstruction of identity through self-portrait in social media eraen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá fotografickým a společenským fenoménem současné společnosti - tzv. selfie, tedy variací fotografického autoportrétu pořízeného mobilním fotoaparátem. Fenoménem proto, že se rozšířil do všech možných sfér společnosti a postupně začal ovlivňovat lidskou existenci a naše vnímání sebe sama. Práce se snaží probrat tento neprozkoumaný fenomén ze všech možných aspektů. Nahlíží na selfie z hlediska sociologického, psychologického i filozofického. Pokouší se ho popsat, zařadit a charakterizovat na základě dalších pojmů, které jsou s ním neoddělitelně spojené. Práce selfie zasazuje do kontextu sociálních sítí a zkoumá jeho vliv na lidské chování. Snaží se na základě vlastního kvalitativního i kvantitativního výzkumu poskytnout plastický profil uživatele selfie a na základě toho probrat možné motivace a zároveň důsledky, které selfie na člověka má. Práce nabízí spektrum teorií jakými je možné selfie vnímat a na základě kterých se v něm i lépe orientovat. Prostřednictvím všech těchto metod práce přináší vysvětlení fenoménu, příčin, které ho vyvolaly a dopadů, jaké na život lidí má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with a photographic and social phenomenon of contemporary society - the selfie. The selfie is a variation of photographic self-portrait taken by mobile photocamera. The selfie is a phenomenon because it has become a part of daily life of a huge number of people and started to influence the society throughout all its spheres. It has started to influence the human existence and the way we perceive ourselves. This work tries to examine this unexplored phenomenon from all possible angles. It observes and examines the selfie from the sociological, psychological and also philosophical point of view. The thesis attempts to describe, characterize and define it by using other important terms that communicate with the selfie. The work implants the selfie to the context of social networks and tries to find out its influence on the human behaviour. The work uses qualitative and quantitative methods to provide the insight into the mind of someone who is a keen selfie photographer and by following the results find out possible motivations and consequences that the selfie could have on the human subject. The work offers wide spectrum of theories that provides different explanations of this phenomenon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020103150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV