Skeletální animace
Skeletal Animation
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6488Identifiers
Study Information System: 41285
Collections
- Kvalifikační práce [11214]
Author
Advisor
Referee
Maršálek, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Applied Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
26. 6. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Skeletální animace a prostorová optimalizace animačních dat je v současné počítačové grafice stále živé téma a otevřený problém. Cílem této práce je nalezení jednoduchého, efektivního a snadno implementovatelného algoritmu, který poskytne řešení problému za pomoci aproximace zdrojových dat neuniformními neracionálními B-splines s výhledem na budoucí práci, jak dále tuto metodu zlepšovat a zefektivňovat.
Skeletal animation and spatial optimization of animation data is still an open problem in contemporary computer graphics. The contribution of this work is to provide a functional, effective and easily implementable solution of the optimization problem with the help of the keyframe fitting and approximation by non uniform non rational B-splines with an outlook on what improvements can make this method even more flexible and useful.