Zobrazit minimální záznam

Self-portrait - Vivisection of One's Own Image
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorHärtelová, Magdalena Jadwiga
dc.date.accessioned2017-05-26T18:49:05Z
dc.date.available2017-05-26T18:49:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64875
dc.description.abstractPráce se zabývá autoportrétem jako žánrem se zaměřením na duševní procesy týkající se pojetí vlastní individuality, odehrávající se během tvorby a manifestující se na výsledném díle. Obsahuje čtyři případové studie rozebírající autoportrétní tvorbu čtyř umělců napříč dějinami umění. V úvodní kapitole je položena základní hypotéza popisující dvě možné roviny - vrstvu reprezentační a druhou, obsahující odchylky od původně stanoveného, ve které se projevují osobnostně transgresivní procesy tvorby. Další kapitola je věnována shrnutí typů autoportrétu a historicko-uměleckému přehledu vývoje žánru. Ten se namísto konkrétních děl či umělců soustředí na faktory ovlivňující sebepojetí, postavení umělce a samotný žánr. Následující, třetí kapitola nastiňuje myšlenková východiska práce. Pojednává o možnostech a limitech objektivity, rozsahu individuality a také časovosti. Po ní následuje vlastní tělo práce, které je děleno podle tří aktérů autoportrétu, tedy na autora, objekt a diváka. Každá z kapitol je uzavřena podkapitolou týkající se času a díla: Minulosti jako nastavení, Představám budoucnosti a Přítomnosti díla. Podkapitoly pojednání o autorovi řeší elementy nastavení před tvorbou, jako jsou okolnosti vzniku, prostředky či motivace k tvorbě autoportrétu. Tyto aspekty definují reprezentační rovinu....cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is dealing with self-portraiture as genre with concentration on inner processes regarding the concept of one's own individuality. These take place in the course of creation and manifest themselves in the resulting work of art. The essay contains four case studies analysing self-portraits of four artists throughout art history. A hypothesis is presented in the introductory chapter about two levels of self-portrait - a representational one and a latter one of deviations from original plan, where the self-transformation of creative process shows. The next chapter sums up different types of self-portraits as well as evolution of the genre. Instead of specific art works or artists it focuses on factors influencing perception of self, artists' status and the very self-portraiture as genre. In third chapter, ideological stand points are outlined. It concerns with the limits of objectivity, extent of individuality and temporality. Following is the body of the thesis. It is divided according to the three participants of self- portrait: author, object and viewer. Each chapter is sealed with a section regarding one of the tenses concerning work of art: The Past as a Setting, Visions of the Future and The Presence of Art. The part of the author deals with elements of settings prior to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectautoportrétcs_CZ
dc.subjectžánrcs_CZ
dc.subjectproces tvorbycs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectsebereflexepředstavy o soběcs_CZ
dc.subjectsubjektivitacs_CZ
dc.subjectindividualitacs_CZ
dc.subjectčasovost dílacs_CZ
dc.subjectuměleccs_CZ
dc.subjectmýtus umělcecs_CZ
dc.subjectobjektcs_CZ
dc.subjecttransgresecs_CZ
dc.subjectimaginacecs_CZ
dc.subjectnevědomícs_CZ
dc.subjectdivákcs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectmýtus o Narcisovics_CZ
dc.subjectCindy Shermancs_CZ
dc.subjectMax Beckmanncs_CZ
dc.subjectRembrandt van Rijncs_CZ
dc.subjectAlbrecht Dürercs_CZ
dc.subjectSelf-Portraiten_US
dc.subjectGenreen_US
dc.subjectCreative Processen_US
dc.subjectSelf-Concepten_US
dc.subjectSelf-Reflectionen_US
dc.subjectSubjectivity Individualityen_US
dc.subjectTemporality in Arten_US
dc.subjectArtisten_US
dc.subjectthe Myth of an Artisten_US
dc.subjectObjecten_US
dc.subjectSelf-Transgressionen_US
dc.subjectImaginationen_US
dc.subjectUnconsciousnessen_US
dc.subjectMyth of Narcissusen_US
dc.subjectCindy Shermanen_US
dc.subjectMax Beckmannen_US
dc.subjectRembrandt van Rijnen_US
dc.subjectAlbrecht Düreren_US
dc.titleAutoportrét - vivisekce představ sám o soběcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId148525
dc.title.translatedSelf-portrait - Vivisection of One's Own Imageen_US
dc.contributor.refereeLahoda, Vojtěch
dc.identifier.aleph002010943
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá autoportrétem jako žánrem se zaměřením na duševní procesy týkající se pojetí vlastní individuality, odehrávající se během tvorby a manifestující se na výsledném díle. Obsahuje čtyři případové studie rozebírající autoportrétní tvorbu čtyř umělců napříč dějinami umění. V úvodní kapitole je položena základní hypotéza popisující dvě možné roviny - vrstvu reprezentační a druhou, obsahující odchylky od původně stanoveného, ve které se projevují osobnostně transgresivní procesy tvorby. Další kapitola je věnována shrnutí typů autoportrétu a historicko-uměleckému přehledu vývoje žánru. Ten se namísto konkrétních děl či umělců soustředí na faktory ovlivňující sebepojetí, postavení umělce a samotný žánr. Následující, třetí kapitola nastiňuje myšlenková východiska práce. Pojednává o možnostech a limitech objektivity, rozsahu individuality a také časovosti. Po ní následuje vlastní tělo práce, které je děleno podle tří aktérů autoportrétu, tedy na autora, objekt a diváka. Každá z kapitol je uzavřena podkapitolou týkající se času a díla: Minulosti jako nastavení, Představám budoucnosti a Přítomnosti díla. Podkapitoly pojednání o autorovi řeší elementy nastavení před tvorbou, jako jsou okolnosti vzniku, prostředky či motivace k tvorbě autoportrétu. Tyto aspekty definují reprezentační rovinu....cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is dealing with self-portraiture as genre with concentration on inner processes regarding the concept of one's own individuality. These take place in the course of creation and manifest themselves in the resulting work of art. The essay contains four case studies analysing self-portraits of four artists throughout art history. A hypothesis is presented in the introductory chapter about two levels of self-portrait - a representational one and a latter one of deviations from original plan, where the self-transformation of creative process shows. The next chapter sums up different types of self-portraits as well as evolution of the genre. Instead of specific art works or artists it focuses on factors influencing perception of self, artists' status and the very self-portraiture as genre. In third chapter, ideological stand points are outlined. It concerns with the limits of objectivity, extent of individuality and temporality. Following is the body of the thesis. It is divided according to the three participants of self- portrait: author, object and viewer. Each chapter is sealed with a section regarding one of the tenses concerning work of art: The Past as a Setting, Visions of the Future and The Presence of Art. The part of the author deals with elements of settings prior to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990020109430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV