Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Methods for detecting cognitive deficits in preschool children
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64764Identifiers
Study Information System: 150205
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Mertin, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
23. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetřeníKeywords (English)
diagnostic methods, cognitive deficits, preschool children, dynamic testingBakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
The bachelor thesis deals with methods for detecting cognitive deficits in preschool children. The theoretical part aims on cognitive level of preschool children and cognitive deficits, which can occure at this age. There are described diagnostic methods, which are used in the Czech Republic in order to detect cognitive deficits in preschool children. Furthermore, the thesis focuses on dynamic testing and its comparsion with classical intelligence tests. The empirical part contains design of an experimental study. The purpose of the study is to verify the effectivity of ACFS, a new method of dynamic testing, in long-term perspective. Keywords: diagnostic methods, cognitive deficits, preschool children, dynamic testing