Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů
Experience Reflective Activity in the Primary Prevention of Socially pathological Phenomena
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64733Identifikátory
SIS: 148897
Katalog UK: 990020112120106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórumKlíčová slova (anglicky)
socially pathological phenomena, primary prevention, risk behavior, experiential-reflective activities, experiential learning, learning by doing, Forum theatre, drama educationCílem bakalářské práce "Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů" je teoretické vymezení zážitkově reflektivních aktivit ve vztahu k prevenci sociálně patologických jevů a seznámení se zážitkově reflektivní metodou Divadla fórum. Tato bakalářská práce je zaměřena převážně teoreticky. V první kapitole se věnuji problematice sociálně patologických jevů, příčinám vzniku sociálně patologického chování a vymezení a klasifikaci sociálně patologických jevů. V druhé kapitole se zaměřuji na primární prevenci a její realizaci. Třetí kapitolu věnuji zážitkově reflektivním aktivitám, zážitkové pedagogice a výchově prožitkem. Čtvrtá kapitola se zabývá metodou Divadla fórum, jeho historií, ale především realizací. Pátá kapitola je zaměřena více prakticky, popisuji v ní mé osobní zkušenosti s metodou Divadla fórum a její realizací na základních školách. Tyto zkušenosti dokresluji výzkumnou sondou realizovanou formou rozhovorů. Tyto rozhovory jsou zaměřeny na názory a zkušenosti učitelů s metodou Divadla fórum. Klíčová slova sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórum
The aim of presented bachelor thesis named "Experiential-reflective activities in primary prevention of socially pathological phenomena" is to theoretically set the experiential-reflective activities in relation to the prevention of socially pathological phenomena and to introduce the experiential-reflective method of Forum Theatre. This thesis is focused mainly theoreticaly. First part introduces the socially pathological phenomena, the cause of socially pathological behavior and demarcation and classification of socially pathological phenomena. Second part is focused on primary prevention and its realisation. Third part describes the experiential-reflective activities, experiental learning and learning-by-doing method. Fourth chapter is about the Forum theatre method, it's history and mainly it's realisation. The last part is practically focused, it describes author's personal experience with Forum theatre and it's relisation in the elementary schools. In addition, this experience is enriched by research interviews. These interviews are focused on opinions and experience of the teachers who are familiar with Forum theatre method. Keywords socially pathological phenomena, primary prevention, risk behavior, experiential-reflective activities, experiential learning, learning by doing, Forum theatre,...